اروپا و امریکا

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های تحلیلی کشورهای اروپا و امریکا را در سرویس بین الملل پرسون بخوانید.

بر اساس جدیدترین آمار دانشگاه «جانز هاپکینز»؛

شمار تلفات کرونا در آمریکا به ۵۴۲ هزار نفر رسید

بر اساس جدیدترین آمار دانشگاه «جانز هاپکینز»، در ۲۴ ساعت گذشته با مرگ دست‌کم ۴۴۲ مورد جدید، شمار قربانیان کرونا در آمریکا از مرز ۵۴۲ هزار نفر عبور کرد.
از غارت فروشگاه‌ها تا سرقت تجهیزات پزشکی؛

غرب وحشی در آیینه کرونا

شیوع ویروس «کرونا» یکی از حوادثی بود که تصورات خیالی ساخته‌شده از جهان غرب را به شدت به چالش کشید.
کارشناس مسائل بین‌الملل در گفتگو با پرسون:

راهبرد موفق روسیه در مقابله با تحریم‌ها

از سال ۲۰۱۴ با دستور ولادیمیر پوتین رئیس جمهور فدراسیون روسیه ساختار وزارت امور خارجه روسیه بازنمایی شد و برنامه دیپلماسی اقتصادی در رأس کار دولت فدراسیون روسیه قرار گرفت و دو مرکز مهم سرمایه‌گذاری مستقیم و پشتیبانی صادرات روسیه با سیاست ضد تحریم ایجاد شد و طی چند سال گذشته زیرساخت روس‌ها برای مقابله با تحریم‌ها کاملاً آماده است و به عبارتی خنثی‌سازی تحریم‌ها را در روسیه دیدیم.
سخنگوی سابق وزارت خارجه در گفتگو با پرسون:

سیاست کلی آمریکا تضعیف ایران در عرصه بین‌الملل است

ایدن که پس از پشت سر گذاشتن یک رقابت سخت با ترامپ در آمریکا روی کار آمد از یک طرف احساس می‌کند تحت فشار افکار عمومی طرفداران ترامپ است و از طرف دیگر می‌خواهد از این وضعیت سختی که علیه ایران ایجاد شده است برای فشار آوردن بیش‌تر و امتیاز گرفتن استفاده کند. سیاست کلی آن‌ها این است که ایران را ضعیف نگه دارند و سعی کنند این نظام را از صحنه عرصه‌های بین‌المللی دور نگه دارند.
کارشناس تحولات بین‌الملل در گفتگو با پرسون:

ایران تهدیدی جدی برای آمریکا در منطقه

چالش چهار دهه‌ای که آمریکایی‌ها برای ساقط کردن نظام در ایران داشتند عملاً با موانع جدی روبرو است. از طرفی ایران برای افزایش قدرت منطقه‌ای خود در حوزه سخت‌افزاری و نرم‌افزاری حرکت کرده است. به همین دلیل آمریکا همچنان ایران را به عنوان تهدید برای منافع خود در منطقه می‌داند.
دستیار ویژه رئیس مجلس در امور بین الملل خاطرنشان کرد: تداوم سیاست تحریم آمریکا، دوستی با تروریسم و توهین بایدن به رییس جمهور روسیه، نشان می‌دهد که ویروس بدخیم ترامپیسم به شدت کاخ سفید را آلوده کرده است.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با پرسون:

لزوم بررسی برجام بر مبنای رویکرد هوشمندانه و نگاه به آینده

جمهوری اسلامی ایران که همواره بر اساس منافع ملی عمل می‌کند و منافع مردم، رشد، پیشرفت و تعالی صنعتی، اقتصادی و به ویژه هسته‌ای کشور را یک امر بسیار ضروری و حیاتی می‌بیند باید بر مبنای یک رویکرد هوشمندانه و نگاه عمیق به آینده موضوع برجام را مورد بررسی عمیق‌تر قرار دهد.
کارشناس مسائل بین الملل در گفتگو با پرسون مطرح کرد:

بازی سیاسی آمریکا با عربستان

در دکترین امنیت ملی آمریکا، جایگاه عربستان سعودی در زمان حاکمیت حزب جمهوری‌خواه با جایگاه آن در زمان حزب دموکرات‌ها تفاوتی ندارد. بخشی از عملیاتی که امروز در قالب هجمه رسانه‌ای و یا اطلاع‌رسانی امپریالیسم خبری مشاهده می‌کنیم شاید عملیات فریبی باشد که نظام سلطه برای کشورهای دیگر در حال طراحی است اما با کارتی که نام عربستان روی آن حک شده است.