اروپا و امریکا

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های تحلیلی کشورهای اروپا و امریکا را در سرویس بین الملل پرسون بخوانید.

وزیر امور خارجه آمریکا در گفت‌وگویی، مواضع این کشور درباره پیش برد روند مذاکرات وین در راستای احیای توافق هسته‌ای و دیپلماسی مستقل کشورهای منطقه با یکدیگری از جمله ایران-عربستان را بیان کرد.
شبکه خبری پرس تی وی به نقل منابع مطلع گزارش داد که ایران بر ضرورت لغو شدن همه تحریم‌هایی که دولت ترامپ برخلاف برجام وضع کرده است، تأکید دارد و امتناع آمریکا از لغو این تحریم‌های قطعاً پایان مذاکرات وین را رقم خواهد زد.
منابع امنیتی عراق یکشنبه شب از شلیک دو موشک به پایگاه نظامیان آمریکایی در نزدیکی فرودگاه بین المللی بغداد خبر دادند.
رسانه های صهیونیستی گزارش دادند که رئیس جمهور آمریکا و رئیس سازمان جاسوسی موساد در دیدار با یکدیگر درباره بازگشت واشنگتن به توافق هسته ای رایزنی کرده اند.
کارشناس مسائل بین‌الملل در گفتگو با پرسون تشریح کرد؛

سناریوی آمریکا برای سرپوش گذاشتن روی معضلات داخلی

دولت آمریکا برای انحراف افکار عمومی و سرپوش گذاشتن روی مسائل مختلف اجتماعی و امنیتی داخلی خود و شکاف عظیم اجتماعی که خصوصاً بعد از انتخابات اخیر ریاست جمهوری ایجاد شده است از ظرفیت‌های بین المللی استفاده می‌کند. نمونه آن افزایش بودجه نظامی پنتاگون و افزایش مأموریت‌های نظامی آمریکا در نظام بین‌الملل است.
عضو کمیسیون عمران مجلس مطرح کرد؛

آمریکا به دنبال تسلیم شدن ما در مذاکرات وین است

فیروزی پور بادی گفت: امریکا قطعا در مذاکرات برجام و وین دنبال تسلیم شدن ما و تامین منافع خود می باشد و امریکا سیاست های دوگانه دارد و باید استقامت داشته باشیم.
یکی از مهم‌ترین مشکلات اتحادیه اروپا برای مقابله با بحران کرونا فشارهای اقتصادی ناشی از تعطیلی‌ها و محدودیت‌های مالی است چرا که بسیاری از کسب و کارها تعطیل شده‌اند و همین مسئله اعتراضات زیادی را برانگیخته است به خصوص که دولت‌های اتحادیه اروپا از توان مالی بالایی برای پرداخت بیمه بیکاری و یا تقسیم بسته‌های کمک‌های مالی برخوردار نیستند.
گفت‌وگوهای میان ایران و گروه ۱+۴ روز گذشته نیز به شکلی فشرده در وین دنبال شد و از ساعات ابتدایی صبح تا اواخر شب گذشته نشست‌هایی در سطوح و فرمت‌های مختلف برگزار شد.
سخنگوی وزارت خارجه روسیه در واکنش به فایل صوتی منتشر شده از ظریف اعلام کرد که ملاک این کشور موضع رسمی جمهوری‌ اسلامی ایران باقی می‌ماند.