اروپا و امریکا

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های تحلیلی کشورهای اروپا و امریکا را در سرویس بین الملل پرسون بخوانید.

وزیر امور خارجه دولت مستعفی یمن در گفت و گویی ضمن مطرح کردن ادعاهایی علیه ایران از اتحادیه اروپا خواست بدون مرتبط کردن موضوع به توافق هسته ای، ایران و حوثی‌های یمن را به خاطر اوضاع این کشور تحت فشار قرار دهد.
درخواست ۲۲ قانون‌گذار آمریکایی از دولت بایدن؛

دولت توافق هسته‌ای با ایران را برای بازبینی و ارزیابی به کنگره ارائه دهد

۲۲ قانون‌گذار آمریکایی در نامه‌ای به وزیر امور خارجه این کشور خواسته اند که دولت پس از حصول هرگونه توافق هسته ای با ایران، آن را جهت بازبینی و ارزیابی به کنگره ارائه کند.
جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در جریان صحبت‌هایش در نشست گروه هفت رشته کلام از دستش خارج شد و بارها در صحبت‌هایش از لیبی یا سوریه حرف زد.
کاخ سفید در بیانیه ای اعلام کرد که رئیس جمهور آمریکا در ساعات اولیه انتخاب شدن نفتالی بنت به عنوان نخست وزیر جدید رژیم صهیونیستی، با او گفت‌وگویی درباره موضوعات مختلف از جمله ایران داشته است.
وزیر امور خارجه آمریکا در گفت‌و گویی با مطرح کردن این که پیش از دیدار رئیس جمهور این کشور با همتای روسی اش درباره موضوع فروش ماهواره پیشرفته روسی به ایران اظهار نظر نمی کند، به موضوع پیشرفت برنامه هسته ای ایران پرداخت.
مقامات رژیم صهیونیستی انتظار داشتند که رویکرد تعامل حداکثری دولت ترامپ، در دولت بایدن نیز ادامه پیدا کند اما در جنگ اخیر شاهد بودیم که آن همگرایی سابق از بین رفته و در مقابل در محور فلسطین شاهد یک همگرایی درونی مبتنی بر همکاری و همگرایی میان نوار غزه، کرانه باختری و اعراب ساکن اسرائیل هستیم.
یک روزنامه آمریکایی در گزارشی تحلیلی درباره مذاکرات وین نوشت: ایالات متحده و ایران در مذاکرات غیرمستقیم پیشرفت می کنند اما با شروع دور ششم رایزنی ها، توافق نهایی هنوز دست نیافتنی است.
برای برگزاری ششمین دور مذاکرات ایران و ۱+۴

عراقچی وارد وین شد

رئیس هیات مذاکره کننده کشورمان وارد وین شد .