اروپا و امریکا

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های تحلیلی کشورهای اروپا و امریکا را در سرویس بین الملل پرسون بخوانید.

کانال خبری صابرین نیوز با اعلام این مطلب افزود که آژیرهای خطر در پایگاه نظامی آمریکا در داخل سفارت این کشور در منطقه سبز در بغداد به صدا درآمد.

رسانه های رژیم صهیونیستی گزارش دادند؛ جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا، تماس تلفنی یاییر لاپید نخست وزیر موقت رژیم صهیونیستی را نادیده گرفته است.
ولودیمیر زلنسکی رئیس‌جمهوری اوکراین پس از ساعت های قطعی برق نیروگاه هسته‌ای زاپروژیا گفت که جهان در یک قدمی فاجعه هسته ای است.
ادعای ماکرون درباره مذاکرات:

توپ در زمین ایران است

رئیس‌جمهور فرانسه جمعه (۲۶ اوت) گفت سرنوشت احیای توافق هسته‌ای به ایران بستگی دارد و توافق «مفید» خواهد بود حتی اگر همه چیز را حل و فصل نکند.
سخنگوی کاخ سفید به تکرار ادعاها علیه برنامه هسته‌ای کشورمان پرداخت و گفت که رئیس جمهور آمریکا ترجیح می دهد برای رسیدگی به موضوع هسته‌ای ایران مسیر دیپلماسی را پیش بگیرد.
جان کربی هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی کاخ سفید عصر چهارشنبه به وقت محلی در توجیه تجاوز کشورش به سوریه مدعی شد هدف حملات اخیر، انبارهای مهمات و زیر ساخت های نظامی بوده است.
یک مقام شورای امنیت ملی کاخ سفید با اشاره به مخالفت متحدان این کشور با خروج از توافق هسته‌ای ایران، گفت واشنگتن نگرانی‌های تل‌آویو درباره بازگشت به برجام را نیز درک می‌کند.
آنکارا پس از آنکه اعلام کرد جنگنده‌های یونانی برای جنگنده‌های ترکیه‌ در حال انجام ماموریت برای ناتو مزاحمت ایجاد کرده‌اند، وابسته نظامی یونان را احضار و شکایتی را در این زمینه به ناتو ارائه کرد.
رسانه‌های عبری گزارش دادند که «بنی گانتز» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی روز پنج‌شنبه (فردا) طی سفر امنیتی-سیاسی دو روزه به ایالات متحده آمریکا خواهد رفت تا روند توافق هسته‌ای بین واشنگتن و تهران را بررسی کند.
رئیس‌جمهور اوکراین:

تا پایان خواهیم جنگید

در حالی که درگیری‌ها بین روسیه و اوکراین با گذشت حدود ۶ ماه همچنان ادامه دارد، ولودیمیر زلنسکی می‌گوید که اوکراین به مبارزه با روسیه «تا پایان» ادامه خواهد داد.

با گذشت نزدیک به سه ماه از بازداشت خبرساز شوهر ۸۲ ساله رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به دلیل رانندگی در حالت مستی، حکم او در دادگاه اعلام شد.