اروپا و امریکا

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های تحلیلی کشورهای اروپا و امریکا را در سرویس بین الملل پرسون بخوانید.

سید رسول موسوی، دستیار وزیر خارجه، در صفحه توییتر خود در واکنش به برخی از تحلیل ها در مورد جواب اخیر ایران به آمریکا، بیان کرد: چرا وقتی اروپا به بهانه تحریم داروی کودکان ما را نمی‌دهد، نگران زمستانش باشیم؟
منابع افغان می‌گویند در نتیجه عملیات انتحاری داعش در مسجد «گذرگاه» ولایت هرات، «مجیب الرحمن انصاری» خطیب این مسجد کشته شد.
ساعاتی پس از ارائه پاسخ ایران به اتحادیه اروپا، واشنگتن که عموماً تلاش دارد توپ را در موضوع مذاکرات وین در زمین ایران بیاندازد، مدعی شد که پاسخ ایران سازنده نبوده است.
ولادیمیر پوتین در یک گردهمایی به دانش آموزان روس در منطقه کالینینگراد روسیه بیان کرد: یک حصار ضد روسی در حال شکل گیری در خاک اوکراین است که روسیه را تهدید می کند. از بین بردن این حصار هدف عملیات ویژه در اوکراین است.

جو بایدن رئیس جمهور آمریکا در آستانه انتخابات میان دوره‌ای کنگره در سخنان کوبنده‌ای دونالد ترامپ رئیس جمهور پیشین و نزدیک ترین هوادارانش را به تلاش برای تضعیف نظام مردمسالاری این کشور متهم کرد.
گزارش ها حاکی از آن است که حملات اوکراینی ها با توپخانه متحرک "هیمارس" و نیز هواپیماهای جنگی، روحیه سربازان روسی را تضعیف کرده است. اوکراین با استفاده از سامانه توپخانه ای هیمارس-ارسال شده از سوی آمریکا- توانسته جلوی پیشروی سریع ارتش روسیه را بگیرد و این امر حیاتی است که روسیه استراتژی مقابله با این سلاح (هیمارس) را توسعه دهد.
کاخ سفید طی بیانیه‌ای گفت که رئیس جمهور آمریکا در تماس تلفنی با نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی درباره «تهدیدهای ایران» و ممانعت از دستیابی ایران به سلاح اتمی صحبت کرده است.