اروپا و امریکا

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های تحلیلی کشورهای اروپا و امریکا را در سرویس بین الملل پرسون بخوانید.

در بحبوحه تنش های ایجاد شده در منطقه آسیا اقیانوس آرام، آمریکا و کره جنوبی بزرگترین رزمایش نظامی مشترک خود طی چند سال اخیر را از امروز و در بحبوحه تنش ها با کره شمالی آغاز کردند.

مجری شبکه سی‌ان‌ان در صفحه توییترش اظهارات جدیدی را به نقل از یک مقام آمریکایی درباره آخرین تحولات احیای توافق هسته‌ای مطرح کرد.
درحالی‌که نزدیک به یک هفته از پاسخ ایران به آخرین نسخه از متن پیش‌نویس توافق وین می‌گذرد، اکنون رسیدن به خط پایان و اعلام توافق نهایی، معطل ضعف اراده دولت «جو بایدن» در مواجهه با مخالفان برجام در داخل آمریکا و فشارهای مقامات صهیونیستی است که بشدت تقلا می‌کنند، گفت‌وگوها به فرجام نرسد.
روزنامه واشنگتن پست به نقل از مقامات آگاه در کاخ سفید گزارش داد که رؤسای جمهور آمریکا و چین درباره سفر رئیس مجلس نمایندگان ایالات متحده به تایوان گفت‌وگو کرده بودند. 

وزیر خارجه اسبق آمریکا در سخنانی نسبت به تشدید درگیری میان آمریکا و چین و توان هر یک از آنها برای نابود کردن جهان هشدار داد.
داماد رئیس جمهوری سابق آمریکا گفت که به دنبال شکست هیلاری کلینتون در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶، دختر ارشد دونالد ترامپ از سمت پدرش موظف شد تا برای ایجاد "روابط صمیمی و گرم" نشستی با این رقیب سیاسی‌اش ترتیب دهد.
مجلس نمایندگان آمریکا در نظر دارد تا با ارائه طرحی درباره تحریم های ایران، یکی از این تحریم ها را علیه کشورمان به شکل دائمی درآورد. طرحی به نام مستحکم کردن قانون تحریم های ایران.
«دونالد ترامپ» رئیس جمهور سابق آمریکا با سه اتهام مهم در ارتباط با اسناد محرمانه این کشور مواجه شده است.
دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا، که داعیه بازگشت به کاخ سفید را دارد در نخستین قدم موفق شد تا لیز چنی، دشمن شماره یک خود در حزب جمهوریخواه را که در دوران ریاست‌جمهوری‌اش به استیضاح او رأی داده بود، از دور خارج کند.
سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که واشنگتن همچنان درحال بررسی پاسخ ایران به متن نهایی اتحادیه اروپا برای احیای برجام است.
مشاور امنیت ملی پیشین آمریکا ضمن انتقاد از رویکرد دولت بایدن در زمینه احیای توافق هسته‌ای، ادعایش مبنی بر دست داشتن ایران در طرحی برای ترور او را تکرار کرد.