اروپا و امریکا

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های تحلیلی کشورهای اروپا و امریکا را در سرویس بین الملل پرسون بخوانید.

تد کروز سناتور جمهوریخواه ایالت تگزاس آمریکا در مصاحبه با فاکس نیوز، با انتقاد از سیاست‌های بایدن در قبال ایران مدعی شد دولت بایدن از هر راهی برای اظهار ضعف و مماشات در برابر دشمنان آمریکا به ویژه ایران و گروه‌های مورد حمایتش استفاده می‌کند.

همزمان با مشخص شدن لیز تراس به عنوان جانشین بوریس جانسون، وزیر کشور انگلیس از سمت خود استعفا داد.

وزارت خارجه روسیه اعلام کرد در تقابل با تحریم‌های واشنگتن علیه شهروندان روس، ۲۵ آمریکایی را به فهرست تحریم‌های خود اضافه کرده است.

رییس‌جمهور پیشین آمریکا در یک گردهمایی در جمع هوادارانش به تکرار ادعاهایش درباره ایران پرداخت و از تصمیم دولت بایدن برای احیای توافق هسته‌ای انتقاد کرد.

مقامات اتحادیه اروپا در هفته‌های اخیر مدعی بودند که ایران و واشنگتن بیش از هر زمان دیگری به توافق نزدیک شده‌اند و کمتر از یک هفته دیگر توافق امضا خواهد شد.
جوسپ بورل مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا یکشنبه شب اذعان کرد: زمستان سختی در انتظار اروپا است و شش ماه آینده سرنوشت ساز خواهد بود.
پلیس فدرال آمریکا پس از جست و جو از خانه دونالد ترامپ رئیس‌جمهور پیشین آمریکا ۱۱ هزار عکس، فیلم و اسناد در ایالت فلوریدا کشف کرد که محرمانه بودن این اسناد مشخص شده است.
رسانه‌های اسرائیلی اعلام کردند، آمریکایی‌ها به شدت نگران اتفاقات جاری در کرانه باختری و تنشی هستند که می‌تواند به یک وخامت امنیتی منجر شود، همچنین این رسانه‌های عبری زبان گزارش دادند، بسیاری از افسران ارشد ارتش اسرائیل نگران وقوع عملیاتی در قلب اراضی اشغالی هستند.

یک مقام اروپایی تأکید کرد: پاسخ ایران را فقط می‌توان این‌طور دید که آنها نمی‌خواهند این توافق را به سرانجام برساند، آن‌هم زمانی که ما خیلی به توافق نزدیک بودیم.
باوجود تبلیغات گسترده رژیم کی‌یف و کشورهای غربی روی عملیات ضدحمله اوکراین در جنوب این کشور برای عقب‌راندن نیروهای روسیه، لندن اما از محدود بودن اهداف این عملیات می‌گوید.

وزارت خارجه یونان گفت مقامات ترکیه با اظهارات تند و تحریک‌آمیز، انسجام ناتو را سست می‌کنند و آتن در این‌باره به دیگر اعضای ائتلاف هشدار خواهد داد.

یک مقام آمریکایی در گفت وگو با دو رسانه آمریکایی در پی توقیف دو شناور تجسسی خود از سوی ایران مدعی شد که دوربین‌های این شناورها مفقود شده است.