اروپا و امریکا

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های تحلیلی کشورهای اروپا و امریکا را در سرویس بین الملل پرسون بخوانید.

آمریکا اعلام کرد: ما نظرات ایران درباره متن پیشنهادی اتحادیه اروپا را از طریق اتحادیه اروپا دریافت کردیم و پاسخمان را چهارشنبه، ۲۴ اوت ارائه دادیم. حالا ایران باید پاسخ بدهد.
جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا در یک سخنرانی در دانشگاه «ویلکس» در ایالت «پنسیلوانیا» وعده داد تلاش خواهد کرد با مسئله تیراندازی‌های مرگبار در کشورش که گاهاً به مرگ کودکان دبستانی منجر می‌شود مقابله کند.
ترامپ جزئیاتی در خصوص اقدامات غیر اخلاقی مکرون را برای دستیارانش به شوخی بازگو می‌کرده است. طبق این گزارش، اخیراً اف‌بی‌آی در تفتیش عمارت ترامپ در فلوریدا فایلی با عنوان «اطلاعات درباره رئیس‌جمهور فرانسه» را یافته است.
مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا امروز- سه‌شنبه در نشست وزرای دفاع اتحادیه در پراگ تاکید کرد که وضعیت در حوزه عملیات نظامی در اوکراین بسیار بد است و این کشور به کمک‌های جدید نیاز دارد.

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی با رهبر حزب اپوزیسیون این رژیم که از مخالفان سرسخت توافق هسته‌ای و از مشوقان اصلی خروج آمریکا برای خروج از این توافق در سال ۲۰۱۸ بود، درباره مسائل مربوط به احیای توافق هسته‌ای گفت‌وگو کرد.

«ارنست مونیز» یکی از اعضای سابق تیم مذاکره‌کننده دولت آمریکا گفت: ما پنج سال باارزش را به علت تصمیم نابخردانه رئیس‌جمهور ترامپ که منجر به خروج آمریکا از توافق هسته ای در سال ۲۰۱۸ شد، از دست دادیم.
نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی:

خطرات برجام بزرگ‌ شده است

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی گفت: توافق احتمالی در مذاکرات وین توافقی بد و دربردارنده خطرات بیشتری نسبت به توافق سال ۲۰۱۵ دارد.
رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت که در نشست وزرای خارجه این نهاد که به‌زودی برگزار می‌شود، بعید است به اتفاق آراء از ممنوعیت صدور روادید برای همه روس‌ها حمایت شود و برای اعمال چنین ممنوعیتی رای همه لازم است.

جان کربی گفت: «امروز به لطف اینکه ایران می‌خواهد در مورد چند موضوع مهم موافقت کند، مطمئناً نسبت به حدود دو هفته پیش به هم نزدیک‌تر هستیم».

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در مصاحبه با روزنامه اتریشی «کرونن سایتونگ» گفت که من پاسخ آمریکا را دریافت کردم و اکنون وظیفه ایران است که نسبت به آن واکنش نشان دهد.
۱۵ سازمان آمریکایی در نامه‌ای خطاب به جو بایدن رئیس جمهور آمریکا از تلاش‌های دولت او برای بازگرداندن توافق هسته‌ای ۲۰۱۵ به مسیر خود تشکر کردند و از کاخ سفید خواستند تا از این فرصت تاریخی برای احیای این توافق در اسرع وقت استفاده کند.

ده‌ها نفر از پرسنل اوکراینی در ماه‌های آینده توسط نیروی دریایی سلطنتی انگلیس و شرکای آمریکایی برای استفاده از پهپاد شکار مین خودکار آموزش خواهند دید و برخی از آنها آموزش خود را آغاز کرده‌اند.

روزنامه الاخبار امروز شنبه در تحلیلی نوشت: بستر جدید بین المللی که ویژگی اصلی آن کاهش هژمونی آمریکا و تشدید تقابل راهبردی این کشور با رقبای خود است، بستر را برای ایران فراهم کرد تا امتیازات جدی از واشنگتن بگیرد.
یک روزنامه آمریکایی در گزارشی به نقل از منابع آگاه ادعا کرد که دولت بایدن طی پیامی که از طریق کانال‌های خصوصی به ایران منتقل کرده، مدعی شده است که به دنبال تشدید درگیری‌ها در منطقه نیست و تنها به دنبال محافظت از منافع آمریکاست.
محققان مرکز رصد اینترنتی استانفورد از شناسایی یک کمپین نفوذ در شبکه‌های اجتماعی خبر دادند که با جا زدن خودشان به‌عنوان شهروندان سایر کشورها از جمله ایران، محتواهایی را در حمایت از دولت امریکا و علیه این کشورها منتشر می‌کردند.