اروپا و امریکا

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های تحلیلی کشورهای اروپا و امریکا را در سرویس بین الملل پرسون بخوانید.

وزارت دفاع روسیه:

کشته شدن ۳۰۰ نظامی اوکراین

وزارت دفاع روسیه از هدف قرار دادن مقر گارد ملی اوکراین با استفاده تسلیحات پیشرفته خبر داد.

آمریکا اعلام کرد که وضعیت اضطراری ملی این کشور را که در پی واقعه ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ وضع شده بود، یک سال دیگر تمدید می‌کند.
چارلز سوم، پادشاه بریتانیا در نخستین سخنرانی‌اش در این مقام گفت که فرزند ارشدش "ویلیام" را با لقب «شاهزاده ولز» به عنوان ولیعهد انتخاب می‌کند.
یکی از اقداماتی که امریکا به زعم خود می‌خواهد در تثبیت جبهه ضد ایرانی حتی در صورت خروج خود از منطقه انجام دهد، ایجاد یک ائتلاف ضد ایرانی و یا بهتر است بگوییم موازنه امریکایی و استکباری در منطقه با همپیمانان خود در مقابل محور مقاومت به رهبری جمهوری اسلامی ایران و دیگر کشورها و سازمان‌هایی است که با ایران دوست و همپیمان هستند.
آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا با اشاره به پاسخ ایران به پیش‌نویس احیای برجام، گفت که واشنگتن به هر قیمتی، حاضر به پیوستن مجدد به مذاکرات نخواهد بود.

ایران به عنوان بخشی از افزایش همکاری دفاعی خود با روسیه، دنبال ارتقاء جنگنده‌های میگ-۲۹ فالکروم قدیمی خود به «میگ-۲۹ اس ام تی» است که می‌تواند آنها را قادر سازد تا چند سال دیگر به عملیات خود ادامه دهند.

معاون سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در حالیکه مذاکرات وین در انتظار تصمیم سیاسی واشنگتن است، اعلام کرد شکاف ها و اختلافات با ایران بر سر پیش نویس پیشنهادی هنوز باقی است.

اولاف شولتس صدر اعظم آلمان سه‌شنبه شب گفت: شرایط سختی را سپری می‌کنیم، اما به نظرم اعتراضاتی شکل نگیرد، چرا که اقتصادی قوی و دمکراسی باثباتی داریم.