خاورمیانه

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های تحلیلی منطقه خاورمیانه را در سرویس بین الملل پرسون بخوانید.

آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل در هفدهمین گزارش خود در اجرای قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت (۲۰۱۵) و برجام با بیان اینکه آمریکا تحریم ها را از سال ۲۰۱۸ تاکنون تعلیق یا رفع نکرده و همچنین معافیت‌های نفتی را تمدید نکرده است، گفت: من مجدداً از اعضای این توافق و آمریکا می خواهم که همه راه های موجود برای گفتگو و همکاری را دنبال کنند.

سفر چهار روزه «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه به ۲ کشور آسیایی خشم ایالات متحده را برانگیخت و با تقویت و تعمیق روابط با پیونگ‌یانگ و هانوی موجب رعب و وحشت غرب شد و ظاهرا به همین دلیل، در تحقق اهداف خود عملکرد «موفقیت‌آمیزی» داشته است.

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی که این روزها به دلیل شکست در برابر مقاومت فلسطین در نوار غزه به شدت مورد انتقاد و تحت فشار قرار گرفته است، با لفاظی علیه جمهوری اسلامی ایران تلاش کرد تا از حجم این فشارها بکاهد.

رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا اعلام کرد که حمله اسرائیل به لبنان، احتمال ورود ایران به درگیری‌ها و متعاقب آن گسترش تنش به منطقه را در پی دارد.

روزنامه عبری هاآرتص نوشت، سرویس امنیتی رژیم صهیونیستی از رفتار نخست‌وزیر این رژیم با آمریکا درباره مشکل پیش آمده مرتبط با ارسال تسلیحات واشنگتن به اراضی اشغالی نگران است.

جبهه مردمی برای آزادسازی فلسطین اعلام کرد که آمریکا به طور کامل از رژیم صهیونیستی جانبداری می کند و گفته های جدید «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر این رژیم مبنی بر رد طرح ادعایی دولت آمریکا برای آتش بس در نوار غزه نشانه بازی مشترک تل آویو و واشنگتن علیه ملت فلسطین است.

اظهارات نخست وزیر اسرائیل به احتمال زیاد تنش‌‌ها را بین اسرائیل و کاخ سفید افزایش می‌دهد، تنش‌هایی که در روزهای اخیر به دلیل ادعای نتانیاهو مبنی بر اینکه دولت بایدن تسلیحات را از اسرائیل دریغ می‌‌‌‌‌کند، افزایش یافته است.
به اعتقاد ژنرال بازنشسته ارتش رژیم صهیونیستی، همان رهبرانی که در شکست دادن حماس در بخش کوچکی به نام نوار غزه ناکام ماندند، این روزها ابتکار حمله به حزب الله را مطرح می‌کنند.
منابع رسانه‌ای صهیونیستی امروز (یکشنبه) از صدور فراخوانی برای اعتصاب سراسری در سرزمین‌های اشغالی تا زمان سرنگونی کابینه رژیم اشغالگر و برگزاری انتخابات خبر دادند.

حاجا لحبیب وزیر خارجه بلژیک با تاکید بر اینکه کشتار غیرنظامیان در غزه غیرقابل قبول است خواستار برقراری فوری صلح در این باریکه و توقف خشونت‌ها در این منطقه شد.

منابع خبری شنبه شب از برگزاری تظاهرات گسترده صهیونیست‌ها علیه بنیامین نتانیاهو نخست وزیر این رژیم در شهرهای مختلف فلسطین اشغالی از جمله تل آویو خبر دادند.