خاورمیانه

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های تحلیلی منطقه خاورمیانه را در سرویس بین الملل پرسون بخوانید.

درپی ناتوانی تل‌آویو در مقابله با حزب‌الله لبنان و حملات شدید و ادامه‌دار آن به شمال اراضی اشغالی، یک مقام صهیونیست گفت که این رژیم بیشتر درصدد دستیابی به راه‌حل دیپلماتیک است تا جنگ گسترده در لبنان.

جنگ گسترده با حزب‌الله لبنان، توانایی رژیم صهیونیستی را برای مدیریت سرزمین‌های اشغالی تضعیف خواهد کرد. این مقام امنیتی صهیونیست، جنگ تمام‌عیار با محور مقاومت را تهدیدی برای موجودیت اسرائیل و چشم‌انداز تعریف شده توسط صهیونیسم جهانی برای آینده آن ارزیابی کرده است
رهبر کاتولیک‌های جهان در یک سخنرانی ضمن حمایت از طرح‌های پیشنهادی برای آتش‌‎بس در جنگ غزه، خواستار اقدام جامعه جهانی برای به سرانجام رسیدن این طرح و کمک رسانی سریع به مردم غزه شد.

کشورهای همسایه افغانستان در دومین نشست گروه تماس منطقه‌ای با تاکید بر راه حل ابتکارات سازنده و منطقه‌ای برای برون رفت از مشکلات افغانستان، خاطرنشان کردند که توسعه و سازندگی در افغانستان تنها در گرو همکاری و همگرایی منطقه‌ای امکان پذیر خواهد شد.
پرده جدید نبرد هیبریدی آمریکا با دولت یمن در تقابل بانکی شورای انتقالی علیه بانک‌های صنعا آشکار شده و علاوه بر ادامه حملات هوایی و تلاش‌های سیاسی-امنیتی در زمینه اقتصادی هم تلاش برای فشار بر انصارالله در دستور کار قرار گرفته است.
حماس اعلام کرد: مقاومت هنوز شمار زیادی اسرا را در اختیار دارد و قادر به افزایش تعداد آنها است همانطور که در عملیات اخیر در اردوگاه جبالیا این کار را انجام داد.

یک رسانه عبری زبان در چند گزارش خود از اوضاع وخیمی که این رژیم در جبهه‌های غزه و لبنان دچار آن شده پرده برداشت و به صهیونیست‌ها هشدار داد باید منتظر یک فاجعه باشند.