خاورمیانه

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های تحلیلی منطقه خاورمیانه را در سرویس بین الملل پرسون بخوانید.

پلیس انگلیس روز جمعه تعدادی از عناصر ضد انقلاب و اغتشاشگر را که با حمله به رای‌دهندگان در شعبه اخذ رای بیرمنگهام قصد اخلال در روند رای‌گیری چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری داشتند، دستگیر کرد.

در مراسم چهلمین روز شهادت آیت‌الله رئیسی:

ایران از حادثه تلخ شهدای خدمت سربلند و عزتمند خارج شد

دبیرکل حزب الله لبنان گفت: جمهوری اسلامی ایران از حادثه تلخ شهدای خدمت سربلند و عزتمند خارج شد و الگوی پیشرفته و والا را از جمهوری اسلامی ایران ارائه داد که در مقابله با تمام چالش‌ها استوار است.

ایران اعلام کرد که اقدام غیرمسئولانه و تحریک‌آمیز کانادا در تروریستی اعلام کردن سپاه پاسداران تنش‌ها را افزایش داده و خطر حوادث و برخوردها بین نیروهای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و نیروهای مسلح کانادا، به طور مستقل یا به عنوان بخشی از به اصطلاح ائتلاف، در منطقه‌ای که از قبل با چالش‌های بی‌سابقه‌ای روبرو است را افزایش می‌دهد.

روسیه به شهروندان خود توصیه کرد که از سفر به لبنان در برهه فعلی پرهیز کنند درحالیکه برخی دیگر از کشورها نیز در مورد سفر به این کشور هشدار دادند.

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در جریان سفرش به واشنگتن تاکید کرد که این رژیم،«خواهان جنگ با لبنان نیستیم، اما برای هر سناریویی آماده می‌شویم.»

سخنگوی ایران ایر گفت: عربستان‌ بسته‌ها و پک‌های استاندارد از آب‌های زمزم تهیه کرده است که به هر زائر دو بر چسب « تگ آب زمزم» اختصاص داده می‌شود.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه امروز (چهارشنبه) گفت، توافق بزرگی میان روسیه و ایران در جریان است، توافقی که وزارت خارجه روسیه پیش‌تر آن را عامل «افزایش بی‌سابقه» روابط دو کشور توصیف کرده بود.

حماس با تاکید بر اینکه سرنوشت ملت فلسطین به دست خودشان رقم می‌خورد، اعلام کرد: مردم فلسطین به هیچ طرفی اجازه دخالت در امور داخلی خود را نخواهند داد و مقاومت شجاع آنها دست اشغالگرانی که می‌خواهند در سرنوشت و آینده مردم ما دخالت کنند را قطع خواهد کرد.
خلیل الحیه از رهبران جنبش حماس در اظهاراتی با بیان اینکه رژیم صهیونیستی درحال فرسایش و فروپاشی است، تاکید کرد که گسترش جنگ به لبنان ممکن است به طور کامل به کابینه اشغالگر و پروژه صهیونیسم پایان دهد.