خاورمیانه

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های تحلیلی منطقه خاورمیانه را در سرویس بین الملل پرسون بخوانید.

روزنامه الاخبار لبنان گزارش می دهد رژیم صهیونیستی اینبار برا رسیدن به مقاصد خود وضعیت بهداشتی و پزشکی ساکنان غزه را نشانه گرفته و گفته که توزیع واکسن کرونا در فلسطین منوط بر آزادی اسرای این رژیم است.
وزیر خارجه کشورمان در توئیتی نوشت: مؤسسه پژوهش رسانه‌ای خاورمیانه «ممری» با نزول به سطح تازه‌ای از ابتذال، استفاده طعنه‌آلود من از کلمه جهود را دستاویز متهم کردن من به یهودی‌ستیزی قرار داد.
دفتر نخست وزیر رژیم صهیونیستی اعلام کرد، نتانیاهو تصمیم گرفت معاون رئیس موساد ملقب به "د" را به عنوان مدیر جدید موساد، سازمان جاسوسی این رژیم تعیین کند.

یادداشت/ این روزها بحران قره باغ، حضور و شعر خوانی اردوغان در باکو، وساطت پوتین بین روسای جمهور آذربایجان و ارمنستان و ... توجه ها را بیش از هر زمان دیگری به منطقه قفقاز جنوبی جلب کرده است.
اردوغان به دنبال چیست؟

بررسی اهداف ترکیه در مناقشه قره ­باغ

تنش فزاینده بین جمهوری ارمنستان و جمهوری آذربایجان در اصل ریشه­ های ٣٠ ساله دارد. در واقع وقتی صحبت از قره‌باغ می‌شود، از دو منطقه یاد شده است.
نائب رئیس هیئت پارلمانی دوستی ایران و سوریه در گفتگو با پرسون:

افق‌های مشارکت استراتژیک ایران و سوریه

ایران با سوریه روابط بسیار نزدیک و استراتژیک دارد. سوریه در موقعیت ژئوپلیتیک بسیار حساسی واقع شده است و تأمین کننده این روابط، تأمین کننده منافع دو کشور است و اولین سفر فیصل المقداد وزیر خارجه جدید سوریه به ایران نشان‌دهنده اهمیت روابط دو کشور و اهمیت جمهوری اسلامی ایران برای سوریه است.
معاون سیاسی وزارت امور خارجه دقایقی پیش برای برگزاری هفتمین دور کمیته مشترک مشورت‌های راهبردی ایران و عمان وارد مسقط شد.
تحلیلگر مسائل خاورمیانه در گفتگو با پرسون مطرح کرد:

سکوت مجامع بین المللی عامل بی‌پروا شدن آمریکای جنایتکار و رژیم صهیونیست

سکوت در برابر جنایات رژیم آل صعود و اعتلاف همراهش، جنایات علیه زنان، کودکان و مردم غیر نظامی در یمن، حملات شدید و نظامی، قحطی بی‌سابقه در یمن، جنایات رژیم صهیونیستی علیه ملت فلسطین، جنایات پلیس امریکا علیه سیاهپوستان و ملت امریکا نشان می‌دهد که با یک خفقان غیر قابل توجیه از سمت سازمان‌های بین المللی روبرو هستیم.
دستیار ویژه رییس مجلس شورای اسلامی؛

مراکش به مقاومت خیانت کرد

دستیار ویژه رییس مجلس شورای اسلامی در امور بین‌الملل، اعلام عادی‌سازی روابط مراکش و رژیم صهیونیستی را خیانت و فرو کردن خنجر توسط این کشور در پیکره مقاومت فلسطین دانست.
دستیار ویژه رئیس مجلس در امور بین‌الملل در دیدار سفیر روسیه گفت: قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها فرصت نهایی برای بازگشت طرف‌های برجامی به تعهدات را تعیین کرده که رو به پایان است.