خاورمیانه

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های تحلیلی منطقه خاورمیانه را در سرویس بین الملل پرسون بخوانید.

کارشناس مسائل بین الملل در گفتگو با پرسون:

تزلزل اعتبار رژیم صهیونیستی در عرصه بین الملل

به دنبال حمله سایبری به اسرائیل، رژیم صهیونیستی اعتبار خود را در عرصه سیاسی از دست می‌دهد. از طرفی به دنبال اخباری که منتشر می‌شود و اطلاعاتی که توسط هکرها از این سیستم ربوده شده است، اعتماد مردم اسرائیل به رژیم صهیونیستی از بین می‎رود و این امر رعب و وحشت را در داخل رژیم صهیونیستی به وجود می‌آورد.
سخنگوی وزارت امور خارجه با بیان اینکه اقدامات، تحرکات و برخی شیطنت‌های ایالات متحده از چشم ما پنهان نیست، گفت: پیام‌های لازم از مجاری مختلف با صراحت و شفافیت به واشنگتن داده شده است. به کشورهای منطقه هم گفته شده، در دام این شیطنت‌ها نیفتند.
مجلسی در گفت و گو با پرسون؛

تحریم ایران برای کشور عراق اهمیت ندارد

یک کارشناس مسائل بین‌الملل گفت: بعید نیست که ترامپ در روزهای آخر ریاست خود به نوعی جنگ راه‌اندازی کند و بایدن را در عمل انجام شده قرار دهد.
به مناسبت سالگرد شهادت سردار دلها برگزار شد؛

وبینار گرامیداشت شهید سلیمانی به زبان روسی

انجمن دانشجویان ایرانی مسکو وبیناری به مناسبت گرامیداشت اولین سالگرد تر‌ور شهید قاسم سلیمانی به زبان روسی برگزار کرد.

ادامه بحران‌اقتصادی‌ ترکیه در سال ۲۰۲۱؛

کسری بودجه دولت ترکیه به ۱۳۹.۱ میلیارد لیر رسید

کسری بودجه دولت مرکزی ترکیه در ۷ ماه اول سال ۲۰۲۰میلادی به ۱۳۹.۱ میلیارد لیر رسید، بحران‌اقتصادی ترکیه دولت مردان این کشور را با مشکلات جدی مواجه کرده است. 

سخنگوی ستاد مردمی گرامیداشت سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی گفت: متهمین اصلی آمر و عامل آمریکایی در پرونده ترور سردار شهید سلیمانی و ابومهدی المهندس از ۴۵ به ۴۸ تن افزایش پیدا کرده است.
دیپلمات سابق و کارشناس مسائل غرب آسیا در گفتگو با پرسون:

آمریکا به دنبال بهانه برای ماندن در عراق است

یک کارشناس مسائل غرب آسیا گفت: مردم عراق خواستار خروج نیروهای آمریکایی از کشور خود هستند و تا به امروز در مراحل مختلف مخالفت خود را از طریق ایجاد مزاحمت برای نیروهای آمریکایی نشان دادند.
مسئولان دولت اقلیم کردستان عراق روز پنجشنبه هفته گذشته در دستورالعملی اعلام کردند که برای جلوگیری از شیوع کرونای جهش یافته انگلیسی هرگونه تردد مسافر از مرز باشماق تا اطلاع ثانوی ممنوع می باشد، ولی این دستور کمتر از یک روز لغو گردید.

کارشناس مسائل خاورمیانه در گفتگو با پرسون:

آل سعود مهره دست نشانده امریکا در منطقه

رژیم آل سعود در حال حاضر یکی از اصلی‌ترین بازوهای دست نشانده امریکا در منطقه است. حمایت‌های سیاسی غرب از این رژیم‌ دست نشانده به منظور بهره‌برداری از منابع مالی و بهره‌برداری اقتصادی از رژیم آل سعود و همچنین استفاده از آن‌ها به عنوان نشانه‌های خود در منطقه برای برهم زدن شرایط منطقه است.
سفیر قطر در ایران تاکید کرد: تاریخی بودن روابط دو جانبه قطر و ایران تاکنون ثابت شده، و روابط بین ملت‌های دو کشور، روابطی همراه با مهر و دوستی است.