خاورمیانه

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های تحلیلی منطقه خاورمیانه را در سرویس بین الملل پرسون بخوانید.

عضو مجمع نمایندگان استان سیستان و بلوچستان در مجلس گفت: افزایش تعاملات مرزی با پاکستان می تواند دریچه بزرگی را برای فعالان اقتصادی به سوی کشورهای هند و چین باز کند.
سخنگوی وزارت خارجه کشورمان با بیان اینکه نشست کمیسیون مشترک برجام از روز جمعه بار دیگر فعالیت خود را آغاز خواهد کرد، گفت: در روند مذاکرات وین پیشرفت های خوب و قابل توجهی صورت گرفته البته در حوزه هایی نیز روند حرکت کند بوده است
ارتش یمن بامداد امروز دوشنبه سایت‌های نظامی حساس در فرودگاه نجران و همچنین پایگاه هوایی "ملک خالد" در عربستان سعودی را هدف قرار داد.
منابع امنیتی عراق یکشنبه شب از شلیک دو موشک به پایگاه نظامیان آمریکایی در نزدیکی فرودگاه بین المللی بغداد خبر دادند.
روزنامه نیویورک تایمز در گزارشی با پرداختن به روابط اخیر ایران و عربستان سعودی ادعایی از طرف برخی مقامات ناشناس ایرانی و عراقی را مطرح کرد که مذاکرات جدیدی در ماه مه میان دو کشور انجام خواهد شد. ‌
برخی از کشورهای عربی به مسئله فلسطین خیانت کردند، مسئله قدس و مسجدالاقصی را به فراموشی سپردند و وارد یک روند عادی‌سازی با این رژیم صهیونیستی شدند. رژیم صهیونیستی از این فرصت سو استفاده کرده و سیاست تغییر ماهیت قدس به عنوان قبله اول مسلمانان جهان را در پیش گرفته و به سیاست اصلی تخریب و مصادره زمین‎های فلسطینی به ویژه قدس مبادرت می‌کند.
رسانه های صهیونیستی گزارش دادند که رئیس جمهور آمریکا و رئیس سازمان جاسوسی موساد در دیدار با یکدیگر درباره بازگشت واشنگتن به توافق هسته ای رایزنی کرده اند.
قرار بود گنبد آهنین، دیوار جداکننده، موشک‌های صهیونیستی، تانک‌های مرکاوا و نسل جدید تجهیزات نظامی رژیم صهیونیستی که با بودجه‌های آمریکایی ایجاد می‌شود اعتماد به نفس جامعه صهیونیستی را برگرداند که نتیجه عکس داد.
یادداشت/ با خروج انگلستان از خلیج فارس و متعاقب آن اعمال حاکمیت ایران بر جزایر ۳ گانه در سال ۱۳۵۰، به علت غیر مسکونی بودن، جزایر ایرانی آریانا و زرکوه مورد توجه حکومت وقت قرار نگرفت و همین امر امارات را برای بهره برداری از آنها گستاخ تر نمود.

سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت امور خارجه از دیدار امروز وزیر امور خارجه کشورمان از کویت خبر داد
بیست و هشتمین کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران و ترکیه به ریاست محمود واعظی رئیس دفتر رئیس جمهور و فاتح دونمز وزیر انرژی و منابع طبیعی ترکیه از طریق ویدئوکنفرانس به میزبانی تهران، برگزار شد.