خاورمیانه

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های تحلیلی منطقه خاورمیانه را در سرویس بین الملل پرسون بخوانید.

دستیار ویژه رئیس مجلس در امور بین الملل، با اشاره به تلاش دشمنان لبنان برای تداوم اعمال فشار همه جانبه و از جمله فشار اقتصادی بر مردم این کشور، گفت: آمریکا با روش های پیچیده و موذیانه در صدد ایجاد بحران داخلی در لبنان است.
سخنگوی کمیسیون امورداخلی کشور و شوراها تاکید کرد: رژیم صهیونیستی و استکبار جهانی باید بدانند که در روز قدس ملت های مسلمان و آزاده پرچم مبارزه علیه ظلم آنان را بالا برده و در عمل نیز با ایستادگی و مقاومت آن ها را شکست خواهند داد.
در روزهای اخیر و احتمالا تا مدت‌های مدیدی در آینده رسانه‌های معاند خارجی با فرصت‌طلبی و سوءاستفاده از مطالب فایل صوتی افشاشده و حواشی آن، معرکه‌های تبلیغاتی علیه کشور را در دستور کار داشته و جوسازی‌های خود را با جنجال‌آفرینی در فضای افکار عمومی نشر می‌دهند.
دقایقی قبل رخ داد؛

حمله راکتی به عین الاسد

یک منبع عراقی از حمله راکتی به عین الاسد در استان الانبار که دقایقی قبل رخ داده است، خبر داد و به جزییات آن اشاره کرد.
منابع عراقی اعلام کردند؛

وزیر بهداشت عراق استعفا داد

منابع عراقی اعلام کردند که حسن التمیمی وزیر بهداشت این کشور استعفای خود را تحویل مصطفی الکاظمی داده است.
سخنگوی استاندار هرات افغانستان اعلام کرد که بر اثر جاری شدن سیلاب در شهرستان «ادرسکن» این استان ۱۲ نفر جان باختند و شماری هم مصدوم شدند.
سفیر ایران در کویت گفت: کشورهای حاشیه خلیج فارس، امنیت کشورشان را متاثر از تنش میان ایران و آمریکا می‌بینند و طبیعی است که از نزدیک شدن دیدگاه‌های ایران با مجموعه ۱+۴ و نهایتاً ۱+۵ استقبال کنند.
محبعلی در گفت‌و‌گو با پرسون تشریح کرد؛ / بخش دوم

دستاوردهای صلح میان ایران و عربستان

یک کارشناس مسائل خاورمیانه گفت: آثار همکاری ایران و عربستان می‌تواند وضعیت صلح و امنیت منطقه و بین الملل را بهبود بخشد. ضمن این که این موضوع خواسته ایالات متحده نیز است و بایدن به دنبال کاهش تعهدات و اشغال خاورمیانه است. کاهش حضور آمریکا به امنیت بیشتر در منطقه منجر می‌شود.
محبعلی در گفت‌و‌گو با پرسون؛/ بخش اول

شرایط و سیاست‌های عربستان در منطقه تغییر کرده است

مدیر کل سابق وزارت امور خارجه بیان کرد: عربستان حاکمان هوشمندی دارد و با شکست ترامپ و تغییر شرایط منطقه این کشور به دنبال ارتباط با ایران و حل و فصل مسئله یمن است.
تشریح برنامه های گرامیداشت روز قدس؛

ساعت ۱۱ آخرین جمعه ماه رمضان؛ سخنرانی رهبر معظم انقلاب

قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گفت: سخنرانی رهبر انقلاب در روز قدس خطاب به مردم ایران و جهان اسلام ساعت ۱۱ روز جمعه (روز قدس) به صورت زنده از شبکه های داخلی و برون مرزی پخش می شود.
عضو مجمع نمایندگان استان سیستان و بلوچستان در مجلس گفت: افزایش تعاملات مرزی با پاکستان می تواند دریچه بزرگی را برای فعالان اقتصادی به سوی کشورهای هند و چین باز کند.
سخنگوی وزارت خارجه کشورمان با بیان اینکه نشست کمیسیون مشترک برجام از روز جمعه بار دیگر فعالیت خود را آغاز خواهد کرد، گفت: در روند مذاکرات وین پیشرفت های خوب و قابل توجهی صورت گرفته البته در حوزه هایی نیز روند حرکت کند بوده است
ارتش یمن بامداد امروز دوشنبه سایت‌های نظامی حساس در فرودگاه نجران و همچنین پایگاه هوایی "ملک خالد" در عربستان سعودی را هدف قرار داد.
منابع امنیتی عراق یکشنبه شب از شلیک دو موشک به پایگاه نظامیان آمریکایی در نزدیکی فرودگاه بین المللی بغداد خبر دادند.
روزنامه نیویورک تایمز در گزارشی با پرداختن به روابط اخیر ایران و عربستان سعودی ادعایی از طرف برخی مقامات ناشناس ایرانی و عراقی را مطرح کرد که مذاکرات جدیدی در ماه مه میان دو کشور انجام خواهد شد. ‌