خاورمیانه

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های تحلیلی منطقه خاورمیانه را در سرویس بین الملل پرسون بخوانید.

پرسون از شرایط سخت در افغانستان گزارش می دهد؛

طالبان نفس کشیدن زن را گناه می‌داند

طالبان بر خلاف ادعاهایش، نفس بانوان را در سینه حبس کرده است و جنس زن را گناهی برای جامعه‌اش می‌داند و شیوه‌های مورد پسند خود را حتی در زندگی خصوصی مردم افغانستان پیاده می‌کند.
شاه رژیم سعودی با متهم کردن ایران به ایجاد بی‌ثباتی و تهدید صلح در منطقه، محور مقاومت در غرب آسیا از جمله لبنان و یمن را مسبب بحران در این کشورها دانست و سلطنت خود را از دست داشتن در این بحران‌ ها تبرئه کرد.
نماینده دائم روسیه نزد سازمان های بین المللی در وین با تاکید بر اینکه "اکنون زمان تهدید ایران به اعمال فشار بیشتر نیست"، گفت: شانس دستیابی به توافق در وین بسیار بالاست.
دولت طالبان پخش سریال‌های خارجی، به تصویر کشیدن زنان بدون حجاب و پخش هر گونه موسیقی که در تعارض با شریعت اسلامی باشد را در رسانه ملی افغانستان ممنوع کرد.
جولان مافیای گردشگری ایران در وانفسای اومیکرون همچنان ادامه دارد؛

دام برای مسافران هند

تورهای مسافرتی هندوستان برای زمستان ۱۴۰۰ درحالی در ایران تبلیغ می‌شود که با مقررات جدید این کشور، مسافران اگر کامل واکسینه نشده باشند در بدو ورود باید ۱۴ روز قرنطینه شوند.
مقامات ترک نقش قابل‌توجهی در ایجاد خسارت‌های سیاسی برای کشور داشتند اگر ترکیه می خواهد که به نتایجی مثبت در سیاست خارجی خود برسد، بایستی برخی رویه‌های خود در این عرصه را مورد بازنگری قرار دهد.
نماینده دائم روسیه در سازمان‌های بین‌المللی با بیان اینکه ما به لحاظ مفهومی طرفدار رویکردی متفاوت هستیم و بر اساس این درک پیش می‌رویم عنوان کرد که همه ما در یک قایق هستیم و هیچ جبهه متحدی علیه ایران در مذاکرات وین وجود ندارد.
منابع عراقی اعلام کردند؛

حمله هوایی گسترده ترکیه به اقلیم عراق

منابع عراقی از حمله هوایی ترکیه به شمال عراق خبر دادند و اعلام کردند که این حملات سبب ایجاد رعب و وحشت در میان ساکنان شده است.
در نشست وزیران امور خارجه ایران و آذربایجان در باکو؛

اعلام آمادگی ایران برای صدور خدمات فنی و مهندسی به آذربایجان

حسین امیرعبداللهیان آمادگی تهران را برای صدور خدمات فنی و مهندسی و به کارگیری سایر توانمندی های کشور در زمینه های مورد نیاز به منظور بازسازی مناطق آزاد شده جمهوری آذربایجان اعلام کرد و اهمیت اقدام در این زمینه را برای کمک به تسریع در توسعه این مناطق یادآور شد.

سازمان آگهی های پرسون