خاورمیانه

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های تحلیلی منطقه خاورمیانه را در سرویس بین الملل پرسون بخوانید.

نماینده روسیه در وین:

جلسه شورای حکام آغاز شد

نماینده روسیه در سازمان های بین المللی در وین از آغاز جلسه شورای حکام خبر داد.
کارشناس مسائل غرب آسیا در گفت وگو با پرسون تشریح کرد:

ابعاد و دستاوردهای مقاومت در جنگ 11 روزه/ کار نتانیاهو تمام است

قدرت نظامی و موشکی که فلسطینی‌ها و حماس در غزه پیدا کرده‌اند یک قوه بازدارنده برای ممانعت از سیاست‌های توسعه‌طلبانه و تجاوزکارانه اسرائیل در سرزمین‌های اشغالی است. از طرفی تحولاتی در داخل اسرائیل رخ داده است و دولت فعلی محبوبیت ندارد و خود اسرائیلی‌ها تلاش می‌کنند که او را برکنار کنند و احتمال دارد که انتخابات جدید در اسرائیل برگزار شود.
نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی واقع در وین عنوان کرد که واشنگتن پس از احیای برجام و لغو تحریم‌های ضدایرانی، بار دیگر به توافق ملحق خواهد شد.
نماینده روسیه در وین در پیامی ضمن تاکید بر واقع بینانه بودن دیدگاه همتای ایرانی‌اش درباره روند مذاکرات احیای توافق هسته‌ای، گفت که نمی‌توان نتیجه چنین مذاکرات پیچیده‌ای را پیش‌بینی کرد.
نماینده چین در مذاکرات وین:

زمان تصمیم‌گیری‌های سیاسی فرا رسیده است

نماینده چین در سازمان های بین المللی در وین تاکید کرد که خواسته های مشروع ایران باید به طور مناسب و به درستی در مذاکرات برجامی پاسخ داده شود.
یک کارشناس مسائل خاورمیانه گفت: اسرائیل به دنبال شکست در جنگ با غزه، با بهره‌گیری از ابزار مبالغه و ادعای نفوذ به ایران در حال راه اندازی بک جنگ روانی و فرافکنی است. 
یادداشت/در نگاه تصمیم‌گیران، رسانه‌ها و مردم رژیم‌صهیونیستی این نکته حک شد که وقتی ارتش این رژیم نمی‌تواند شلیک راکت را در غزه 360 کیلومترمربعی متوقف کرده و به‌صورت زمینی به آن حمله کند، چگونه خواهد توانست دربرابر تهدیدات موجود در سوریه و لبنان، امنیت ایجاد کند.
کشورهای حوزه غربی، اروپایی و به ویژه ایالات متحده آمریکا یقین می‌دانند که اهداف منطقه‌ای آن‌ها در سوریه تحمیل نشده است، ژئوپلیتیک سوریه تغییر پیدا کرده و  در حال حاضر دولتی که مخالف با منافع دولت غربی بوده مستقر است و پیش‌بینی می‌کنند که در آینده نیز ساختار حاکمیت با همین وضعیت ادامه پیدا کند.
یادداشت/ در صورت تصمیم یمنی‌ها برای تصرف شهرهای عربستان، لطمه روانی و سیاسی جدی ای به ولیعهد سعودی و جایگاه وی در افکار عمومی وارد می‌شود.

رضا اردکانیان وزیر نیرو و رئیس ایرانی کمیسیون مشترک همکاری های ایران و روسیه روز چهارشنبه ۱۲ خرداد ۱۴۰۰ به منظور شرکت در مجمع اقتصادی بین المللی سن پترزبورگ و گفت‌وگو با مقامات عالی رتبه روسیه به این کشور سفر خواهد کرد .
سفارت پاکستان در تهران در پی تجمع تعدادی دانشجو اعلام کرد؛

تا اطلاع ثانوی ویزا صادر نمی کنیم

سفارت جمهوری اسلامی پاکستان در تهران اعلام کرد که این سفارت در حال حاضر ویزا صادر نمی‌کند.