خاورمیانه

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های تحلیلی منطقه خاورمیانه را در سرویس بین الملل پرسون بخوانید.

رییس کمیته حقوق بشر کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد که آنچه در ⁧‫فلسطین‬⁩ اشغالی در حال روی دادن است مصداق عینی نسل کشی علیه بشریت است و سکوت کنندگان هم شریک این جنایات هولناک هستند.
آنچه این روزها مشاهده شد، بهم ریختگی کامل سیاسی، امنیتی و اجتماعی رژیم صهیونیستی بود. اسرائیل در این صحنه ضعف مدیریت خود و ناتوانی ارتش و سیستم امنیتی خود را به نمایش گذاشت.

امروز در تاریخ ملت فلسطین به «روز نکبت» (یوم النکبه) نام گذاری شده است، ۲۴ اردیبهشت ۱۳۲۷ برابر با ۱۴ مه ۱۹۴۸ میلادی صهیونیست ها با اشغال سرزمین فلسطین، پایه های ناامنی، بی ثباتی، جنایت و اشغالگری را در منطقه بنا کردند.
بیا و قصه تازه صلح را بخوان
برای همکلاسی های زنده مانده

آیین همدردی با شهدای دانش آموز افغانستان توسط فصلنامه فرهنگ آفرینان ، انتشارات فرازان هنر و دبیرخانه دائمی جشنواره آرزوهای رنگی با حضور کودکان افغانستانی در ایران برگزار گردید .
در این مراسم کودکان افغانستانی با روشن کردن شمع ، یاد دوستان شهید خود را گرامی داشتند . همچنین در این آیین هدایایی به رسم پیوند فرهنگی کودکان ایران و افغانستان به دانش آموزان افغانی اهدا گردید.
قرار است یادمان ۸۵ دانش آموز شهید افغانستان توسط دبیرخانه جشنواره آرزوهای رنگی تاسیس شود .
دکتر مژده افشار رئیس دبیرخانه جشنواره آرزوهای رنگی گفت :
دنیای امروز برای پیشرفت و توسعه فقط به زبان صلح نیاز دارد و ما می خواهیم به رسم سنت همیشگی مبلغ آرزوهای رنگی صلح در جهان باشیم .وی افزود :
به زودی کتاب دل نوشته های کودکان جهان با موضوع شهادت ۸۵ دانش آموز شهید افغانستانی و شهدا دانش آموز ایرانی به زبان فارسی ، انگلیسی و عربی توسط انتشارات فرازان هنر منتشر خواهد شد.
علاقمندان می توانند آثار خود را به نشانیfarazanhonar @ارسال نمایند .
دکتر مژده افشار در پایان گفت ایران و افغانستان از تاریخ و تمدن و زبان مشترک برخوردار بوده و می توانند پیام آور صلح و مهربانی برای جهانیان باشند .
وزارت بهداشت غزه آمار جدید شهدای تجاوز اخیر رژیم صهیونیستی به مناطق مختلف این منطقه تحت محاصره را اعلام کرد.
هشدار «بنیادجهانی بررسی هولوکاست» به یهودیان جهان: اگر در برابر جنایات اسرائیل سکوت‌کنید، همان نژادپرستانی که در سه‌هزارسال آوارگی، یهودیان را به عنوان «قوم شرور» تحت تعقیب داشته‌اند، نسل شما را در سراسرجهان ریشه‌کن خواهندکرد
«محمدجواد ظریف» پس از دیدار با وزیر امور خارجه سوریه در جمع خبرنگاران گفت: از دولت و مردم سوریه برای مهمان‌نوازی گرم و صمیمانه‌شان تشکر می‌کنم. همچنین پیشاپیش فرارسیدن عید سعید فطر را به مردم این کشور تبریک عرض می‌کنم.
سرلشکر باقری در واکنش به جنایت تروریستی کابل:

وحدت و هوشمندی ملت افغانستان رویای شوم شیطان بزرگ را باطل می‌کند

رییس ستاد کل نیروهای مسلح در پیامی با محکومیت شدید جنایت تروریستی کابل تاکید کرد: رژیم تروریستی آمریکا برای تامین اهداف و مقاصد شیطانی خود ارتکاب هر جنایتی را مباح و روا می داند.
وزیر خارجه کشورمان تاکید کرد: اهمیت انتخابات آینده در سوریه موضوع مشتر ک ایران و سوریه است که ما اعتقاد داریم این انتخابات برای صلح و امنیت و ثبات و پیشرفت در سوریه اهمیت بسیار زیادی دارد.
نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: ایران برای حفظ وحدت و مصلحت جهان اسلام همواره آمادگی خودش را برای ارتقاء همکاری با همسایگان از جمله عربستان اعلام کرده است.
پرونده ویژه پرسون؛ صدای افغان‌ها باشیم/ بخش اول

صدای ضجه مادرانی که در خاورمیانه گم شد

حمله تروریستی به مدرسه دخترانه در غرب کابل پایتخت افغانستان که بیش از ۲۰۰ کشته و زخمی برجای گذاشت به راحتی به دست فراموشی سپرده می‌شود.