ایران در جهان

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های تحلیلی ایران در جهان را در سرویس بین الملل پرسون بخوانید.

وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در واکنش به اقدام‌ موهن نشریه بدنام فرانسوی در زیرپاگذاشتن موازین شناخته شده اخلاقی، تعدی ددمنشانه به مقدسات دینی، هتک ساحت مرجعیت سیاسی و مذهبی و نیز اهانت به نمادهای حاکمیتی و ارزش های ملی کشورمان بیانیه‌ای منتشر کرد.
عملیات زمینی آتی ترکیه در سوریه که آنکارا مرتباً در مورد آن هشدار می دهد، به نگرانی اصلی جامعه بین المللی تبدیل شده است.
سخنگوی ‌وزارت امورخارجه آمریکا با تاکید بر این‌که »برجام چند ماه است که در دستور کار دولت قرار ندارد»، اذعان کرد که آن‌ها روی اعتراضات در ایران و مقابله با همکاری امنیتی میان ایران و روسیه متمرکز هستند.
سفیر پیشین ایران در عراق گفت: من وارد مسائل داخلی عراق نمی‌شوم. سردار سلیمانی شهید شد و مردم میلیونی در تشییع پیکر ایشان شرکت کرد. اینها چه کسانی بودند؟ عراقی بودند و نسبت به سردار سلیمانی ادای احترام کردند. همین الان به بغداد بروید در هر میدان و خانه‌ای عکس سردار سلیمانی را در خانه‌های خود نصب کردند، عکس ابومهدی و آیت الله سیستانی و امام خمینی و رهبری را در خانه خود نصب کردند. اگر به 100 خانه در عراق رفتم 90 خانه عکس حاج قاسم را دارند. این نشان از علاقه مردم عراق دارد. چرا عکس شهید سلیمانی را در خانه‌های خود می‌گذارند؟
یک رسانه صهیونیستی در گزارشی اعلام کرد که ایران در جریان رزمایش اخیر خود، عملیات پهپادی علیه پایگاه ارتش اسرائیل در سواحل دریای سرخ را شبیه سازی کرده است.
بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی ، مهمترین ماموریت کابینه خود را " جلوگیری از نابودی اسرائیل توسط ایران اعلام و مدعی شد رژیم متبوعش برای خنثی کردن تلاش‌های تهران برای دستیابی به سلاح هسته‌ ای" تلاش خواهد کرد.
بایدن عراق را به میانجی‌گری در مذاکرات میان عربستان سعودی و ایران تشویق کرده است. همان‌طور که باراک اوباما، سلف او در سال 2016 گفت، هرج و مرج در خاورمیانه پایان نخواهد یافت تا زمانی که عربستان سعودی و ایران راهی برای «همسایگی مسالمت‌آمیز» پیدا کنند.