ایران در جهان

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های تحلیلی ایران در جهان را در سرویس بین الملل پرسون بخوانید.

معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنش به حکم اعدام یک متهم امنیتی دو تابعیتی در ایران مدعی شد: اتهامات علیرضا اکبری و حکم اعدام وی انگیزه سیاسی دارد و اعدام وی غیرقابل قبول است.
هرچند اسرائیلی‌ها در حوزه تبلیغاتی سعی می‌کنند در خصوص موضوع هسته‌ای ایران چهره خشن و جنگ‌طلبی از اسرائیل به نمایش بگذارند اما بخوبی می‌دانند که فقط در چهارچوب استراتژی امریکا می‌توانند ایفای نقش کنند و گرنه قدرت نظامی اسرائیل در برابر ایران به حدی نیست که بتواند به رویکرد نظامی روی بیاورد.

یک روزنامه فرانسوی از عزم ایالات‌متحده برای ادعای «قطع جریان تامین مالی سپاه پاسداران با استفاده از شبکه پولی و مالی عراق» خبر داده است.
علیرضا مجیدی گفت: الان دولتی در عراق تشکیل شده که به این نتیجه رسیده که در سیاست خارجی باید همان خط «حیاد» یا بی‌طرفی دولتی در کشمکش‌های سیاسی و بین‌المللی را دنبال کند.
وزیر کشور در واکنش به اقدام موهن نشریه شارلی ابدو گفت: بی‌تردید این اهانت‌ها همان‌گونه که نتوانست ابوجهل‌ها و دشمنان پیامبر اسلام(ص) را به موفقیت برساند،نمی‌تواند وقفه‌ای در مسیر حقانیت و رو به جلوی ایران تحت زعامت رهبری معظم انقلاب اسلامی ایجاد کند.
چینی ها در حوزه خلیج فارس تجارت عمده ای را با کشورهای عربی آغاز کرده اند و برخی ها تخمین می زنند که ظرفیتی در حدود دویست میلیارد دلار تجارت در حوزه خلیج فارس با ایران و عربستان وجود دارد. علاوه بر این ها به تازگی در منافع نفتی و گاز نیز سرمایه گذاری انجام شده که هدفی دراز مدت است.
مشاور امنیت ملی کاخ سفید و وزیر خارجه آمریکا برای رایزنی با رژیم صهیونیستی درباره ایران و تدارک سفر بنیامین نتانیاهو به واشنگتن، در ماه جاری میلادی به تل‌آویو سفر می‌کنند.
نخست وزیر کانادا در سخنانی ضمن مطرح کردن اظهاراتی مداخله‌جویانه درباره اتفاقات اخیر ایران،‌ تاکید کرد که دولت کشورش به دنبال «برقراری عدالت» و «پاسخگو کردن حکومت ایران» به خاطر حادثه هواپیمای اوکراینی است.