ایران در جهان

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های تحلیلی ایران در جهان را در سرویس بین الملل پرسون بخوانید.

سه کشور اروپایی عضو برجام با صدور بیانیه‌ای مشترک در پی برگزاری نشست شورای امنیت سازمان ملل درباره اجرای قطعنامه ۲۲۳۱ و برجام بدون اشاره به اقدامات غیرقانونی امریکا در نابودی توافق سال ۹۴، ادعای نقض برجام از سوی ایران را تکرار و نسبت به تبعات پیشرفت‌های اتمی کشورمان هشدار دادند.
سفیر جمهوری اسلامی ایران در پکن در توئیتی اعلام کرد که در دیدار با مقام‌های عالی چین یادداشت اعتراضی تهران را به مقام‌های آن کشور ارائه کرده است.
واحد اطلاعات اکونومیست معتقد است که مذاکرات دنباله‌دار با قدرت‌های جهانی بر سر محدود کردن توافق هسته‌ای سال ۲۰۱۵ طی سال‌های ۲۰۲۳ تا ۲۰۲۷ به توافق ختم نخواهد شد.
معاون سخنگوی وزارت امورخارجه آمریکا با بیان اینکه ‌"دولت بایدن متعهد به عدم دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای است" اظهار داشت: اما به صراحت گفته‌ایم که در حال حاضر روی برجام متمرکز نیستیم.
یک وبگاه خبری-تحلیلی آمریکایی می‌گوید در گزارش آتی دبیرکل سازمان ملل به شورای امنیت درباره پایبندی ایران به توافق هسته‌ای، نظری قطعی در تایید ادعای قدرت‌های غربی مبنی بر به کار رفتن پهپادهای جنگی ایرانی در جنگ روسیه علیه اوکراین مطرح نشده است.
نمایش ضدایرانی آمریکا به بهانه حمایت از زنان ایرانی و همسو با مخالفان جمهوری اسلامی ایران روز چهارشنبه به وقت محلی در مقر سازمان ملل متحد برای لغو عضویت ایران در کمیسیون مقام زن سازمان ملل با ارائه قطعنامه از سوی آمریکا آغاز شد.
یک سخنگوی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اعلام کرد که بازرسان فنی این سازمان در ارتباط با مسائل ادعایی پادمانی روز یکشنبه آینده به ایران سفر می‌کنند.