ایران در جهان

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های تحلیلی ایران در جهان را در سرویس بین الملل پرسون بخوانید.

وزیر امور خارجه انگلیس در ادامه واکنش‌ها به ضربه سپاه ثارالله استان کرمان به شبکه سازمان یافته مرتبط با لندن در جریان آشوب‌های اخیر و دستگیری هفت عنصر اصلی آن، ادعا کرد که این نهاد نظامی به طور کامل از سوی انگلیس تحریم شده است.
برخی از تحلیلگران اطلاعاتی اعتقاد دارند که سازمان سیا به این دلیل نتوانست توفان آینده در ایران را پیش بینی کند که در ارزیابی های خود از اوضاع ایران به سازمان اطلاعات و امنیت کشور (ساواک) متکی بود.
مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا تاکید کرد: هنگامی که صحبت از عدم اشاعه هسته‌ای می شود، هیچ جایگزینی برای برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) وجود ندارد. کسانی که غیر از این فکر می کنند خود را فریب می‌دهند.
استاد دانشگاه جرج تاون واشنگتن گفت: عربستان سیاست دوگانه‌ای نسبت به ایران اتخاذ کرده است به این معنا که از طرفی ادعای تمایل به مذاکرات می‌کند و از طرف دیگر به تلاش برای بی‌ثباتی در ایران ادامه می‌دهد.
سخنگوی اتحادیه اروپا با ارائه جزئیاتی درباره دیدار وزیر امورخارجه ایران و مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا تاکید کرد که تماس‌ها با ایران ادامه خواهد داشت.
کمیته روابط خارجی سنای آمریکا با تصویب قطعنامه ای در حمایت از ناآرامی‌ها در ایران، خواستار اعمال تحریم های بیشتر علیه جمهوری اسلامی ایران به بهانه نقض حقوق بشر شد.
سخنگوی وزارت امورخارجه آمریکا با تکرار مواضع مداخله‌جویانه واشنگتن در امور داخلی ایران تاکید کرد که برجام در حال حاضر در دستور کار دولت نیست و آنها روی ناآرامی‌ها در ایران متمرکز هستند.