ایران در جهان

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های تحلیلی ایران در جهان را در سرویس بین الملل پرسون بخوانید.

وزیر اطلاعات با بیان این که ایران نیازی به بازگشت آمریکا به برجام ندارد و منتظر او هم نیست، گفت: آن‌ها در برابر کاهش تعهدات ایران در چارچوب برجام و آغاز غنی سازی ۲۰ درصد هر کاری توانستند انجام دادند، اما نتیجه‌ای نگرفتند.
امتناع امریکا از لغو تحریم‌های ایران با هدف آغاز مذاکرات دو جانبه موجب شد تا قیمت جهانی نفت به بالاترین حد در یکسال گذشته برسد و در بازار آزاد تهران نیز هر دلار امریکا در اوج ۲۷ روز گذشته خود معامله شود.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: فرانسوی‌ها همیشه به دنبال دشمنی با ملت ایران هستند؛ بنابراین پیشنهاد آقای مکرون از روی خیر خواهی نخواهد بود.
مشاور عالی وزیر آموزش و پرورش گفت: متاسفانه برخی از گزارش­‌هایی که می رسد این است که در مهدکودک­ هایی دارد سند 2030 اجرا می شود که مدیریت آن با آموزش و پرورش نیست، هیچ بخش آموزش و پرورش درصدد اجرای سند 2030 نیست.
فرمانده نیروی هوافضای سپاه در خصوص مخالفت مقام معظم رهبری نسبت به خرید تجهیزات نظامی، گفت: فرمانده معظم کل قوا بارها تاکید فرمودند تجهیزات نظامی خریداری نشود، چون می دانستند اگر بدنبال خرید تجهیزات نظامی برویم از تولید داخلی غافل خواهیم شد.
قالیباف در نشست با دیپلمات‌ها و روسای نهادهای ایران در روسیه تاکید کرد:

تاکید بر حل ضعف‌های مدیریتی در حوزه دیپلماسی اقتصادی/ رهبری فرمودند سفر به روسیه را تاخیر نیندازید

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره تاکیدات قبلی خود به وزیر خارجه درباره لزوم تمرکزاین وزارت خانه بر حوزه اقتصادی، تاکید کرد: وزارت امور خارجه باید از ۲۰ سال پیش رویکرد خود را از نگاه سیاسی- امنیتی تغییر داده و کاملا اقتصادی- سیاسی می کرد، تا می‌توانستیم از ظرفیت های کشور برای ارتقای توان اقتصادی به خوبی استفاده کنیم.
محمد باقر قالیباف رییس مجلس شورای اسلامی به دعوت «ویچیسلاو والودین»رییس دومای دولتی روسیه عازم مسکو شد.
رهبر انقلاب اسلامی گفتند: اگر می‌خواهند ایران به تعهدات برجامی برگردد، آمریکا بایستی تحریم‌ها را کلا در عمل لغو کند و ما بعد راستی‌آزمایی کنیم و ببینیم که درست تحریم‌ها لغو شده، آن‌وقت به تعهدات برجامی برمی‌گردیم. این سیاست قطعی جمهوری اسلامی است و مورد اتفاق مسئولان کشور هم هست.
نویسنده کتاب «عنوان ایران، تنها قربانی سیاست های آمریکا نیست» در گفت وگو با پرسون:

هدف از نوشتن این کتاب بیان تهدیدات محتمل بر علیه امنیت ملی ایران است

نویسنده کتاب «عنوان ایران، تنها قربانی سیاست های آمریکا نیست» گفت: هدف از نوشتن این کتاب بیان تهدیدات محتمل بر علیه امنیت ملی ایران می باشد.

محمود احمدی نژاد در نامه‌ای به جو بایدن نوشت: امروز ایرانیان دلبسته‌تر از همیشه به آزادی و عدالت و امیدوارتر از همیشه به آینده روشن بشری و مومن‌تر از همیشه به طلوع خورشید جهان انسانی و مشتاق‌تر از همیشه، تولد انسان جهانی را به انتظار نشسته اند.
در دیدار با دبیر اتحادیه انجمن‌های اسلامی شبه قاره هند؛

وزیر دفاع: ماهواره‌ بر ذوالجناح قدرت علمی ایران را به اثبات رساند

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: ماهواره بر "ذوالجناح" نمونه بارز تلاش جوانان دانشمند ایران اسلامی بود که با سوخت ترکیبی توانست قدرت علمی جمهوری اسلامی ایران را به اثبات برساند.
رهبر معظم انقلاب در نشست تصویری با جمعی از مداحان در سالروز میلاد حضرت زهرا؛

به نقش ماندگار و بی‌نظیر مادران و همسران شهدای دفاع مقدس بیشتر توجه شود

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با تجلیل از نقش ماندگار و بی‌نظیر مادران و همسران شهدای دفاع مقدس و شهدای دفاع از حرم گفتند: متأسفانه درباره این بزرگواران آثار هنری کمی تولید شده که جا دارد اقدامات بیشتری انجام شود.