ایران در جهان

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های تحلیلی ایران در جهان را در سرویس بین الملل پرسون بخوانید.

تحلیلگر مسائل بین الملل در گفتگو با پرسون مطرح کرد؛

تمایل بایدن برای ادامه سیاست‌های ضد ایرانی ترامپ

با همه اعتراضاتی که بایدن و اطرافیانش به خروج ترامپ از برجام داشتند اما در عمل به نظر می‌رسد آن‌ها تحریم‌های ترامپ علیه ایران را دوست دارند و می‌خواهند این سیاست را ادامه دهند، البته این اتفاق ایران را دچار شگفتی نمی‌کند چرا که سیاست‌های ضد ایرانی مقامات آمریکایی به ده‌ها سال گذشته برمی‌گردد.
نائب رئیس کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی در گفتگو با پرسون:

موفقیت چشمگیر ایران در رقابت جهانی مبارزه با کرونا

در این رقابت بسیار گسترده و عمیق برای مبارزه با ویروس کووید ۱۹ که جامعه جهانی را تهدید کرده است، ایران توانسته هم به لحاظ جانی هم به لحاظ مالی و هم به لحاظ اقتصادی در این رقابت علمی برای دستیابی به واکسن و ایمن سازی مردم در مقابل این بیماری که هنوز درمان قاطعی برای آن شناخته نشده است، موفق عمل کند.
در دیدار با سفیران جدید پنج کشور مطرح شد؛

روحانی: شرایط برای همکاری‌های بین المللی ایران تغییر کرده است

رییس جمهوری امروز در جریان دریافت استوارنامه سفیران پنج کشور در ایران، با تاکید بر اینکه شرایط برای همکاری‌های بین المللی ایران با گذشته تغییر کرده است، بر اهتمام ایران برای توسعه همکاری‌ها با کشورهای مختلف تاکید کرد.
سخنگوی وزارت امور خارجه چین بار دیگر ضمن درخواست از آمریکا برای بازگشت به برجام، هشدار داد که وضعیت برجام در شرایط حساسی قرار گرفته است.
معاون کنسولی، مجلس و ایرانیان وزارت امور خارجه عنوان کرد:

معرفی ظرفیت های استان ها در خارج کشور

معاون کنسولی، مجلس و ایرانیان وزارت امور خارجه عنوان کرد: نمایندگی کشورمان در خارج، ظرفیت های اقتصادی و فرهنگی هر یک استان ها را به طرف های خارجی معرفی می کنند.
در چنین شرایطی اگر فعالیت هسته ای ایران به نقطه اوج شتاب خود برسد و ایضا به امتیازات اندک طرف مقابل وقعی ننهاده شود، مسلما آمریکا و متحدانش خود را آماده اخذ تصمیمات سخت خواهند نمود.
نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با پرسون:

رفع مشکلات جامعه نیازمند یک دولت انقلابی است

اولویت‌های امروز جامعه ما رفع مشکلات اقتصادی، حمایت از معیشت مردم، اشتغال جوانان، رونق اقتصادی و مقابله با تحریم‌ها است و همه این‌ها یک نسخه دارد و این نسخه اقتصاد مقاومتی است. اقتصاد مقاومتی را مدیران جهادی و انقلابی می‌توانند اجرا کنند از این رو وجود یک دولت جهادی، انقلابی، پرتحرک، پویا و در خط ولایت لازم است.
امریکایی‌ها در حالی که تحریم‌های دوره ترامپ را همچنان حفظ کرده‌اند، طی رایزنی‌های گسترده با متحدان اروپایی تلاش می‌کنند مسیری را بگشایند که در انتهای آن هم راه احیای برجام باز شود و هم شرایط برای دستیابی به توافقی جدید یا توافقی مکمل برجام که شامل مشکلات منطقه‌ای و موشک‌های بالستیک ایران نیز باشد فراهم گردد.
دو تحلیلگر ارشد امریکایی و انگلیسی که از مسئولان سابق وزارت خارجه این کشورها به شمار می روند، از مذاکرات فشرده امریکا و اروپا برای جلب رضایت ایران و بازگشت طرفین به اجرای تعهدات خویش در چارچوب برجام خبر دادند.
محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد: ایران تنها زمانی آماده مذاکره خواهد بود که تمام تحریم ها علیه ایران لغو شود.
سفیر ایران در سازمان ملل متحد تاکید کرد: در ارتباط با لغو تحریم‌هایی که باید آمریکایی‌ها انجام بدهند، ما باید به‌عنوان کشور ذی‌نفع راستی‌آزمایی کنیم؛ ما نمی‌توانیم فقط به امضای یک نامه یا اعلام موضع رضایت بدهیم. اگر امضا همراه با فرآیندی برای راستی‌آزمایی اقدامات نباشد، معنی ندارد.
رافائل گروسی، مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی که شنبه شب برای دیدار با رئیس سازمان انرژی اتمی و گفت‌وگو درباره آخرین تحولات در فعالیت‌های هسته‌ای ایران در چارچوب کاهش تعهدات برجامی وارد تهران شد، صبح امروز با علی‌اکبر صالحی دیدار کرد.