ایران در جهان

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های تحلیلی ایران در جهان را در سرویس بین الملل پرسون بخوانید.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز (سه شنبه) و در بدو ورود به مسکو اظهار داشت: به دنبال تشکیل اتحادیه همکاری ۶ جانبه در منطقه هستیم و این مهمترین هدف این سفر منطقه ای به کشورهای حوزه قفقاز است.
ساعاتی قبل صورت گرفت؛

هیأت سیاسی طالبان در تهران

سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران از سفر هیأت سیاسی طالبان به ایران خبر داد.
رئیس ستادکل نیروهای مسلح با بیان اینکه رزمایش‌های اخیر موجب دلگرمی مردم و ناامیدی دشمنان شد،گفت:دشمن چندین بار درخلال برگزاری این رزمایش‌ها ازطرق مختلف اعلام کرد که قصد هیچ‌گونه تهاجمی ندارد.
در بازدید وزیر اقتصاد ارمنستان از نمایشگاه بین‌المللی اصفهان مطرح شد؛

توسعه ارتباطات تجاری ایران و ارمنستان با تکیه بر صنعت نمایشگاهی

همزمان با بازدید وزیر اقتصاد کشور ارمنستان از نمایشگاه بین‌المللی اصفهان، گام‌های همکاری‌های دو جانبه میان ایران و ارمنستان در صنعت نمایشگاهی با نقش‌آفرینی نمایشگاه اصفهان برداشته شد.
دیپلمات سابق ایران در آلمان در گفتگو با پرسون:

ایران بر عقیده سلطه‌ ستیزی استوار ایستاده است

مهم‌ترین دلیل عدم توفیق تحریم‌های امریکا علیه ایران، تحلیل غلط ترامپ از ایران و مردم ایران بود. ایرانی‌ها ممکن است که از اجراییات و مسائلی که برای معیشت و زندگی‌شان پیش می‌آید، شاکی باشند اما همواره در طول تاریخ اثبات کرده‌اند که در مقابل تعدی و تجاوز می‌‌ایستند و تحلیل ایرانی‌ها از رفتارهای ترامپ و امریکا در طول چهل سال تعدی بود، لذا ایرانی‌ها مقاومت کردند.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: با توجه به این که برجام یکی از افتخارات دموکرات در حل بحران ایران محسوب می شود جو بایدن به راحتی این توافقنامه را کنار نخواهد گذاشت.
کارشناس مسائل سیاسی در گفتگو با پرسون مطرح کرد:

معمای بازگشت ایران و آمریکا به برجام!

اگر طرف‌های مقابل ما خصوصاً آمریکایی‌ها بخواهند موضع گذشته خود را داشته باشند، قطعاً بازگشت آمریکایی‌ها به برجام برای ما توأم با ضرر و زیان خواهد بود چرا که ما در خلال این 5 سال هزینه‌هایی را متحمل شدیم و در شرایط فرضی، ما با تحریم‌های گذشته به علاوه تحریم‌های بعد از برجام مواجه خواهیم بود که این به صلاح ما نیست.
رئیس اداره تحقیقات و توسعه صنعتی ستاد کل نیروهای مسلح در گفتگو با پرسون:

موشک‌های جدید ایران خط و نشانی برای دشمن

موشک‌های ذوالفقار جمهوری اسلامی ایران قابلیت‌های جدیدی را پیدا کرده است. موشک‌های ذوالفقار همان موشک‌هایی بودند که پایگاه عین الاسد را درهم کوبیدند و در حال حاضر با قابلیت‌های بیش‌تر، جدیدتر، متنوع‌تر و مهم‌تر از همه قابلیت عبور از سامانه‌های ضد موشکی آمریکایی که هم خودشان از آن بهره‌مند هستند و هم آن را به کشورهای منطقه فروخته‌اند اما سال گذشته نتوانستد هیچ اقدامی علیه موشک ما انجام دهند، رونمایی شدند و این نشان‌دهنده ارتقاء بازدارندگی جمهوری اسلامی ایران است.
فرزند شهید حاج قاسم سلیمانی در صفحه توئیتر خود خطاب به دونالد ترامپ گفت: تو شخصی هستی که کسی او را به‌خاطر به شهادت رساندن حاج قاسم قهرمان نمی‌داند و از دست دشمنانش در خوف و وحشت به‌سر می‌برد.
سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به بیانیه اخیر سه کشور اروپایی گفت: اورانیوم فلزی کاربردهای صلح آمیز نیز دارد و هم اکنون برخی کشورها از سوخت مبتنی بر اورانیوم فلزی برای رآکتورهای خود استفاده می کنند و این موضوع، منافاتی نیز با معاهده عدم اشاعه و تعهدات پادمانی کشورها ندارد.
فرمانده نیروی زمینی ارتش خبر داد؛

آغاز رزمایش اقتدار ۹۹ نزاجا از فردا

امیر حیدری گفت: رزمایش اقتدار ۹۹ نیروی زمینی ارتش از فردا با حضور تیپ های هوابرد، نیروهای مخصوص و واکنش سریع در سواحل مکران آغاز می شود.
اگر جامعه بین الملل همچان از برجام و قطعنامه ۲۲۳۱ حمایت می کنند، باید بدانند که بر اساس قطعنامه مذکور نه تنها اعضای برجام و شورای امنیت بلکه تمامی اعضای سازمان ملل نسبت به اجرای این قطعنامه ملزم هستند و در همین چارچوب اجرای برجام الزام است از این رو نه تنها تمامی تحریم های هسته ای، بلکه تمامی تحریم هایی که بعد از خروج آمریکا از برجام اتفاق افتاده باید رفع شوند.
گزارش«پرسون» از وضعیت ارز بلوکه شده ایران؛

ضرورت باز شدن گره های دیپلماتیک /خارجی ها پول ایران را می دهند!؟

توقیف شناور کره جنوبی در آب های خلیج فارس، دوباره پرونده پول های بلوکه شده ایران در کره و سایر کشورها را داغ کرد. براساس آمارهای غیررسمی، ایران بین 100 میلیارد دلار تا 120 میلیارد دلار اموال بلوکه‌شده دارد که به دلیل وجود تحریم های آمریکا، امکان آزادسازی آنها وجود ندارد.