سایر حوزه‌ها

برای باخبر شدن از آخرین اخبار فرهنگی ایران و جهان، سرویس فرهنگ و هنر پرسون را دنبال کنید.

ستاد مرکزی اربعین حسینی اعلام کرد: انجام هرگونه برنامه و اقدامات جایگزین جهت موکب های اربعین صرفاً درچارچوب مصوبات و تصمیمات ستاد مرکزی اربعین حسینی(ع) و از طریق ستاد بازسازی عتبات عالیات (کمیته مشارکتهای مردمی، اسکان و تغذیه اربعین) صورت می پذیرد.

رئیس امور مالیاتی تهران گفت: اشخاص حقوقی و صاحبان املاک اجاری تا پایان شهریورماه امسال فرصت دارند تا اظهارنامه مالیاتی عملکرد سال ۱۳۹۸ خود را به صورت الکترونیکی به سازمان تسلیم کنند.

با حضور قربانی، مدیرعامل مجمع خیرین مدرسه ساز شهر تهران، هادی حنیف نیا، مدیر آموش و پرورش منطقه 19، مطلبی نژاد، بخشدار آفتاب و تعدادی از مسوولین محلی، آیین کلنگ زنی مدرسه خیرساز مرحومه فرشته چابکی توسط فریده ریحانی فرزند مرحومه چابکی به زمین زده شد.
سخنگوی سازمان انتقال خون گفت: در سال گذشته ۳۱ هزار و ۱۰۸ واحد پلاکت آفرزیس در مراکز درمانی توزیع شده است و هم اکنون ۱۷ درصد پلاکت مورد نیاز مراکز درمانی کشور با اهدای مستقیم و به روش آفرزیس تولید می‌شود.

مدیرعامل صندوق اعتباری هنر از صدور هنرکارت برای دارندگان نشان درجه یک هنری از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی که عضو صندوق می باشند، خبر داد و گفت: کمک هزینه بیکاری ناشی از شیوع بیماری کرونا در قالب هنرکارت، به حساب آنان واریز خواهد شد.
مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای تهران:

طرح نظارت ناوگان باری و مسافربری در حال اجراست

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان تهران از همکاری و تعامل این اداره با پلیس‌راه در راستای کنترل و نظارت ناوگان عمومی مسافربری و باری درپایتخت خبر داد.
رییس مرکز ملی خشکسالی و مدیریت بحران سازمان هواشناسی می‌گوید که بارندگی‌ها در ایران طی پاییز ۹۹ کمتر و ضعیف‌تر از حد معمول خواهد بود و طی سه ماهه پاییز کم بارشی نسبی در کشور حاکم است.

مدیرکل کمیته امداد استان تهران خبر داد:

برگزاری شور عاطفه ها در تهران

مدیرکل کمیته امداد استان تهران از برگزاری «شور عاطفه‌ها» باهدف تأمین مایحتاج دانش آموزان خبر داد.

رئیس پلیس فتا تهران خبر داد؛

متهم لباس فروش در چنگ قانون

رئیس پلیس فتا تهران بزرگ از دستگیری متهمی به جرم فروش داروهای قاچاق خبر داد و گفت: شغل اصلی متهم لباس فروش است که در فضای مجازی داروهای خاص و قاچاق می فروخت.

دستاوردهای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در دولت تدبیر و امید با توجه به برنامه‌های ارائه شده وزرای آن از آغاز تا به امروز در حوزه‌های مختلف از رشد چشمگیر نسبت به مدت مشابه حکایت دارد؛ حوزه فرهنگ، هنر و رسانه توانسته است که با وجود فراز و نشیب‌های فراوان، کارنامه‌ای درخشان ارائه کرده و ارتقای محتوای تولیدات فرهنگی در حوزه فرهنگ، هنر و رسانه را شاهد باشیم.
آمار مبتلایان به کرونا در ۲۴ ساعت گذشته در ایران؛

کرونا جان 127 ایرانی را گرفت/ تاکنون 22 هزار و 669 نفر در کشور جان باخته اند

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تاکنون ۳۹۳ هزار و ۴۲۵ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۱۲۷ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۲۲ هزار و ۶۶۹ نفر رسیده است.
پلیس مبارزه با مواد مخدر؛

۲۰۴ کیلو تریاک در عملیات پلیسی کشف شد

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران از دستگیری یک قاچاقچی در عملیات مشترک با پلیس استان "خراسان جنوبی" و کشف ۲۰۴ کیلو تریاک خبر داد.

پیام فرزند شهید محراب آیت الله اشرفى اصفهانى به تولیت و امام جماعت مجتمع مذهبى فرهنگى مسجدجامع امیرالمومنین (ع) به آیت الله اعرافى مدیر حوزه هاى علمیه کشور

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران با اعلام اینکه در دو روز نخست بازگشایی مدارس، ناوگان اتوبوسرانی در خدمت دانش‌آموزان‌ عزیز و والدین آنها بود، گفت: از اول هفته نسبت به فعال‌سازی سرویس اتوبوس مدرسه در محور های محل استقرار مدارس در 22 منطقه اقدام کردیم. 
کمیسیون ملی یونسکو- ایران با همکاری موسسه فرهنگی اکو، نمایشگاه تذهیب ایرانی شامل ۲۷ اثر تذهیب نفیس از استادان و هنرمندان را به‌شکل مجازی برگزار می‌کند.