سایر حوزه‌ها

برای باخبر شدن از آخرین اخبار فرهنگی ایران و جهان، سرویس فرهنگ و هنر پرسون را دنبال کنید.

فیلمی که در سی و نهمین جشنواره فجر به نمایش در آمد؛

مرثیه ای برای آوارگان

یدو فیلمی به کارگردانی مهدی جعفری، نویسندگی مهین عباس‌زاده و مهدی جعفری و تهیه‌کنندگی محمدرضا مصباح محصول سال ۱۳۹۹ است.
معاون فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس عنوان کرد؛

اعلام اسامی آثار جشنواره فیلم فجر شیراز/تهیه بلیط فقط از سامانه

معاون هنری سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس از اعلام اسامی آثار بیستمین جشنواره فیلم فجر شیراز خبر داد و گفت: این جشنواره از ۱۵ تا ۲۲ بهمن ماه جاری در ۳ سالن برگزار می شود.
معاون هنری ارشاد اسلامی گیلان:

فیلم های فجر در رشت از امروز اکران می شود

معاون هنری ارشاد اسلامی گیلان اعلام کرد: ۱۶ فیلم سی ونهمین جشنواره فیلم فجر از ۱۵ لغایت ۲۲ بهمن در سینما ۲۲ بهمن رشت اکران خواهد شد، و بلیت‌فروشی حضوری در گیشه سینما نداریم.
معاون فرهنگی هنری حوزه هنری فارس:

حوزه هنری فارس با دست پر به استقبال فجر پیروزی آمد

معاون فرهنگی هنری حوزه هنری انقلاب اسلامی استان فارس در سالروز ورود امام خمینی «ره» به میهن و آغاز جشن های چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ایران گفت: نگاه ما همان نگاه فجرآفرین روح خدا و هنر ما تجدید عهد با امام و رهبر عزیزمان است.
معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌ شرقی عنوان کرد: با توجه به جدول اکران فیلم‌های سی و نهمین جشنواره فیلم فجر،فیلم‌های این دوره از ۱۵ تا ۲۲ بهمن در تبریز نمایش داده می‌شود.

طنزپردازان می‌توانند آثار خود را در موضوعات بومی و بین‌الملل به ترتیب در زمینه «آلودگی‌ها» و «بُت بزرگ» به دبیرخانه محفل طنز «قندشکن» ارسال کنند.
از سوی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمانشاه و با همکاری سازمان فرهنگی، اجتماعی و فرهنگی شهرداری کرمانشاه جشنواره قصه‌های شیرین کرمانشاه برگزار می‌شود.

در شیراز برگزار می شود؛

جشنواره طنز مکتوب شهروندی

نخستین جشنواره ملی «طنز مکتوب شهروندی» با موضوعات حقوق شهروندی و مشارکت مسئولانه در ریشه کنی بیماری کرونا برگزار می‌شود.
یک کارشناس رسانه گفت: رسانه‌ها در انتخابات 1400 باید مطالبات مردم را منعکس کنند و برنامه‌های آینده کاندیدها را به خوبی بررسی کنند. رسانه‌ها باید برنامه کاندیدها را درخصوص مسایل داخلی و خارجی کدگذاری کنند تا در صورت منتخب شدن کاندید این کدها را پیگیری کنند.

سیزدهمین دوره حراج تهران، روز جمعه (26 دی ماه 99) برگزار شد و در مجموع 109 اثر هنری به ارزش 87 میلیارد و 942 میلیون تومان به فروش رسید، این درحالی است که با یک حساب و کتاب ساده مشخص می شود که این مبلغ با حقوق یک ماه 46 هزار کارگر برابری می کند.
در اواخر قرون وسطی، پژوهشگران دین به این نتیجه رسیدند که کتاب مقدس و دیگر متون دینی شامل ابهاماتی که مسیر فهم آن‌ها را می‌بندد. این چالش‌ها در درون بخش‌هایی از متون مقدس نهفته بود که با منطق و عقل سلیم جور در نمی‌آمد. بنابراین علم تأویل و تفسیر متن یا همان «هرمنوتیک» به وجود آمد.
روح الله عبدالهی مدیر روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان تهران گفت: اولین جلسه اعضای جدید مجمع کانون های فرهنگی، تبلیغی استان با حضور حجت الاسلام سهرابی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان تهران برگزار شد.