اجرای جنجالی همایون شجریان و دختر کم توان ذهنی

همایون شجریان با دختری به نام تکتم دختر کم توان ذهنی اجرایی بی نظیر داشت که در ادامه می بینید.

تصویر اجرای جنجالی همایون شجریان و دختر کم توان ذهنی

به گزارش سایت خبری پرسون، خیلی‌ها همخوانی «تکتم فرید» با همایون شجریان را در ویدیوهایی که در اینستاگرام و کانال‌های تلگرامی دست‌به‌دست شد، دیدند.

«تکتم مدت‌هاست که در گروه کرال موسسه در کنار ندا، مهتاب و شقایق که از بچه‌های موسسه هستند، آواز می‌خواند و حالا هم همراه با همین گروه، در گروه کرال ارکستر ملی ویژه ایران هنرنمایی می‌کند؛ ارکستری که تمام ٢٠ هنرمندش، جزو افراد کم‌توان ذهنی و جسمی هستند و جمعه گذشته، نخستین اجرایشان را در تهران تجربه کردند.

زهرا حجت، مدیرعامل موسسه خیریه همدم مشهد، تنها کسی است که به‌‌خوبی می‌تواند درباره بچه‌های تحت پوشش‌اش صحبت کند. او می‌گوید تکتم به همان زیبایی که می‌خواند، نمی‌تواند صحبت کند؛ دلیل آن هم اختلالات ذهنی و جسمی اوست.

زهرا حجت گفت: ما قبل از این به عموهای آقای شجریان که در مشهدند، سپرده بودیم که هر زمان او به مشهد آمد، به موسسه سری بزند. جمعه بعد از مراسم ارکستر ویژه قرار بود با قطار به مشهد برگردیم که فهمیدیم آقای همایون شجریان قرار است شنبه به موسسه بیایند. ما هم به‌ سرعت بلیت هواپیما گرفتیم. شنبه اعضای هیأت‌مدیره برای استقبال از آقای شجریان به موسسه آمدند و در آمفی‌تئاتر همراه با بچه‌ها جمع شدند. او پس از بازدید از موسسه به اجرای بچه‌ها گوش داد و وقتی خواست خودش اجرا داشته باشد، از او خواهش کردم تا تکتم هم همخوانی کند و او در کمال فروتنی این موضوع را قبول کرد و رفتار خیلی خوبی داشت.

منبع: هنر ام‌روز

408861