سایر حوزه‌ها

برای باخبر شدن از آخرین اخبار فرهنگی ایران و جهان، سرویس فرهنگ و هنر پرسون را دنبال کنید.

رییس حوزه هنری زنجان استان زنجان:

فصل سوم مستند مادران آفتاب روانه آنتن می شود

رییس حوزه هنری زنجان استان زنجان به تولید فصل سوم مستند "مادران آفتاب" همزمان با هفته هنر انقلاب اسلامی سال جاری اشاره کرد و گفت: علاوه بر آن برنامه‌های مختلفی نیز برگزار می‌شود.
وزیر بهداشت در نامه‌ای به معاونان درمان، بهداشت و غذا و دارو وزارت بهداشت و روسای دانشگاه‌أهای علوم پزشکی سراسر کشور ضمن اشاره به اینکه آنچه همکارانم در روزهای اخیر می‌بینند ناشی از بی‌توجهی‌های قبل از سفرها به‌خصوص بازارهای شلوغ، صف‌های طولانی و درهم فشرده مرغ و غیره است، هفت بند راهبرد اجرایی را جهت کاهش فشار سنگین به بخش‌های بستری و احتمال کمبود تخت بیمارستانی بخصوص مراقبت های ویژه ابلاغ کرد.
«وقتی سوار ماشین شدیم، مثل همیشه از سقف بیرون رفت. تو اتوبان بودیم که یهو ترافیک شد و شوهرم پاشو گذاشت رو ترمز. پسرم با قفسه سینه خورد به لبه سان‌روف. دکترا گفتن استخوان جناق سینه‌ش شکسته و ریه شو پاره کرده و نتونستن براش کاری کنن. پسر نازنینم از دست رفت.»
کارگردان مستند شهید آوینی گفت: به دلیل زمان‌بر بودن پیگیری حقوقی ابتدا بنا را بر این گذاشتیم که نامه‌نگاری‌هایی را با تلویزیون و سازمان اوج انجام دهیم، چون به هر حال پیگیری حقوقی زمان بیشتری وقت می‌خواهد و تا به نتیجه برسد بقیه قسمت‌های مستند هم پخش شده است؛ در حالی که می‌خواهیم هرچه سریع‌تر پخش ادامه قسمت‌های این مجموعه متوقف شود.
رییس جمهوری با صدور حکمی سیدعباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و علیرضا رزم حسینی وزیر صنعت، معدن و تجارت را بعنوان دو عضو جدید شورای عالی آمایش سرزمین منصوب کرد.
کاربران فضای مجازی طیف گسترده‌ای هستند که برخی از آنان شاید چندان غم زبان‌فارسی و خط فارسی را هم نداشته باشند. بر این باورم این شبکه‌ها تیشه‌ای به‌دست گرفته‌اند و در حال قطع ریشه زبان و خط‌ ‌فارسی هستند و هیچ کس هم توان مقابله با آنان را ندارد.
ابوالقاسم اسماعیل‌پور، اسطوره شناس معتقد است: آیین فیروزی، رسمی باستانی و کهن است که عمر آن به هزاره‌‎های پیش می‌رسد و در ادامه جشن مهرگان، شب یلدا و جشن سده، برای پاسداشت خورشید برگزار می‌شود و سیاهی آن نیز به ظلمت زمستانی اشاره دارد.
نصرتی اولین زن صدابردار ایران در گفت‌وگو با پرسون مطرح کرد؛

نابود شدن ویروس کرونا آرزوی سال۱۴۰۰

پرستو نصرتی اولین زن صدابردار ایران است که از سال ۱۳۸۰ با تئاتر وارده عرصه هنر و رسانه شد و با وارد شدن به دنیای تصویر به سمت صدابرداری و انجام کارهای پشت صحنه رفت است
شما حوزه رفته اید و با وجوهات شرعیه مردم درس خوانده اید که دین خدا را تبلیغ کنید یا سخنان "صد من یه غاز" تحویل مردم دهید؟ یعنی چه که اگر انتخابات خوب برگزار شود، برای ظهور امام زمان(عج) کفایت می کند؟! شرم کنید از این همه خام گویی در لباس دین!
دبیراجرایی سومین جشنواره ملی فیلم نامه نویسی هشت نوشت گفت: از 30 اثر راه یافته به بخش مسابقه با نظر هیات داوران هشت اثر برتر انتخاب شدند که سه اثر مربوط به هنرمندان قمی بود.