کتاب «انبیای الهی زمینه‌سازان ظهور» به قلم بختیار صادقی منتشر شد

نویسنده در کتاب «انبیای الهی زمینه‌سازان ظهور» به نقش و مسئولیت انبیای الهی، از آدم تا خاتم(ع)، در امر زمینه‌سازی ظهور منجی می‌پردازد.
تصویر کتاب «انبیای الهی زمینه‌سازان ظهور» به قلم بختیار صادقی منتشر شد

به گزارش سایت خبری پرسون، تازه‌ترین کتاب مهدوی انتشارات جمکران با نام «انبیای الهی زمینه‌سازان ظهور» به قلم بختیار صادقی و با موضوع بررسی زمینه‌سازی پیامبران الهی در تحقق ظهور حضرت ولی عصر(عج) منتشر شد.

در معرفی این اثر آمده است: انبیای عظام الهی، هریک به سهم خود، به موازات همه خدماتی که در طریق ارشاد خلق روزگار و هدایت آن‌ها به صراط مستقیم عرضه داشته‌اند، سهمی از تکلیف و وظیفه خود را نیز در تکمیل مراتب و زمینه‌سازی مراحل تحقیق ظهور موعود مقدس و تأسیس دولت کریمه‌اش به‌انجام رسانده‌اند. به‌ عبارت دیگر، شاید بتوان گفت، این امر می‌تواند در شمار مهم‌ترین وظایف محوله به آن مأموران الهی شناخته و دریافت شود.

در کتاب «انبیای الهی زمینه‌سازان ظهور» تلاش شده است تا با استناد به مستندات عقلی و نقلی به این جنبه از رسالت انبیای الهی پرداخته شود و تلاش و زحمات هریک از این پیام‌آوران الهی را بررسی و بیان کند.

کتاب «انبیای الهی زمینه‌سازان ظهور» در دو فصل تدوین شده است؛ فصل اول در 10 گفتار و فصل دوم در پنج گفتار به بیان عملکرد انبیای الهی و میزان تلاششان برای با موفقیت به سرانجام رساندن این مأموریت پرداخته و بیان کرده است که چرا برخی از انبیا الهی اولوالعزم نامیده شده‌اند.

در بخشی از کتاب می‌خوانیم:

خداوند عزوجل از آدم(ع) عهد و پیمان گرفته بود، اما آدم(ع) عهدش را فراموش کرد و برای او در عمل نمودن به عهدش، عزم -آن‌چنان‌که خدا می‌خواست- یافت نشد.

امام صادق(ع) در این‌باره فرمودند:

آن عهد درباره محمد و علی و فاطمه و حسن و حسین و ائمه از فرزندان آن‌ها بود که آدم آن را به فراموشی سپرد.

به‌ این‌ ترتیب، حضرت آدم(ع) در مقابل عهد خود ضعیف رفتار می‌کند و این ضعف رفتاری، بالاخره راه ورود دشمن را به مملکت او باز می‌نماید.

با توجه به روایتی که در ادامه می‌آید، آدم در قبال عهدش، به اهل‌بیت(ع) هم‌رتبه با پیامبران اولوالعزم(ع) نشد و این همان مسئله‌ای بود که او را در معرض خطر دشمن قرار داد... .

کتاب «انبیای الهی زمینه‌سازان ظهور» به قلم بختیار صادقی در 187 صفحه و با قیمت 140 هزار تومان از سوی انتشارات کتاب جمکران راهی بازار نشر شده است.

منبع: تسنیم

717783