منزل هوشنگ مرادی کرمانی به خانه قصه تبدیل شد

رییس کمیته گردشگری شورای اسلامی شهر تهران از آغاز مرمت و احیای خانه قدیمی نویسنده و داستان نویس مشهور و به نام «هوشنگ مرادی کرمانی» از روز پنجشنبه ۱۲ مهر ماه ۱۴۰۳ خبر داد و گفت: این خانه پس از احیا قرار است به مدت ۱۱ سال به عنوان خانه قصه در اختیار علاقمندان به قصه گویی قرار داده شود.

تصویر منزل هوشنگ مرادی کرمانی به خانه قصه تبدیل شد

به گزارش سایت خبری پرسون، سید احمد علوی روز سه‌شنبه اظهار کرد: هم اینک این ملک تاریخی در اختیار شهرداری تهران است که در آبان سال ۹۹ توسط منطقه ۱۲ با هدف حفظ و نگهداری اماکن تاریخی واجد ارزش خریداری شد و پس از برگزاری مزایده به (معمار و مدیر خانه اردیبهشت عودلاجان) بهروز مرباغی (احیاگر بناهای تاریخی) واگذار شد تا این بنای تاریخی ارزشمند احیا شود.

وی یادآور شد: خانه نویسنده معروف هوشنگ مرادی کرمانی دارای قدمتی ۸۰ ساله است که در بافت قدیمی محله امامزاده یحیی در محله عودلاجان قرار دارد.

این عضو شورای شهر تهران تاکید کرد: این خانه بنابر گفته فرد بهره‌بردار، قرار است تبدیل به مکانی برای تجمع کودکان و خانواده‌ها شود تا در آن محل صمیمی قصه بگویند و قصه بشنوند همچنین در آن مکان اقدام به آموزش داستان نویسی به علاقمندان خواهد شد.

علوی یادآور شد: هوشنگ مرادی کرمانی از بدو تولد تا پس از ازدواج به مدت ۲۸ سال در این خانه سکونت داشته و زندگی کرده است.

وی نویسنده داستان‌های مختلف از جمله قصه‌های مجید است.

منبع: ایرنا

786918

سازمان آگهی های پرسون