قرآن و عترت و حج

برای باخبر شدن از آخرین اخبار مذهبی ایران، سرویس فرهنگ و هنر پرسون را دنبال کنید.

امام محمد باقر علیه السلام در روایتی به آثار و برکات صله رحم اشاره کرده‌اند.
شمسایی مدیرکل مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی:

نگاه وزارت فرهنگ و ارشاد به خبرنگاران سیاسی نیست

مدیرکل مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه هم اکنون 5 هزار پایگاه خبری در سراسر کشور فعالیت دارند، افزود: نگاه وزارت فرهنگ و ارشاد به خبرنگاران سیاسی نیست.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم گفت: در ایام اربعین و دهه پایانی ماه صفر، هفت موکب به نام امامزادگان قم در سطح شهر برپا شد که اقدام به تهیه و توزیع 425 هزار پرس غذا و دیگر نیازهای زائران کردند.
امام جعفر صادق علیه السلام در روایتی به بیان ثمرات خواب، سخن گفتن و سکوت پرداخته‌اند.
معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران در تشریح برنامه‌های نهم ربیع‌الاول در مسجد مقدس جمکران، گفت: اجرای پویش «هواتو دارم» با محور مواسات، برگزاری جشن گلریزان، برپایی عهدجانان ویژه طلاب با حضور آیت‌الله اعرافی و نواختن زنگ بیعت در مدارس از جمله این برنامه‌ها است.

امام علی علیه السلام در روایتی نتیجه کوتاهی و نتیجه دوراندیشی را بیان کرده اند.
ربیع‌الاول، سومین ماه سال هجری قمری است. ربیع از ماده «ربع» و معنای اصلی این ماده به عدد چهار بازمی‌گردد و عرب به فصل بهار که یک‌چهارم سال است، ربیع می‌گوید. از آنجا که ماه ربیع‌الاول و ربیع‌الآخر در آغاز این فصل جای گرفته‌اند به نام این فصل موسوم شده‌اند. مسعودی می‌نویسد: سالی که این نامگذاری انجام شده مقارن با فصل بهار بوده ‌است.
در روز ۲۸ صفر در سراسر کشور

قرائت زیارت پیامبر (ص) از راه دور

حجت الاسلام والمسلمین سید محسن محمودی معاون امور استانها، حقوقی و امور مجلس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کشور گفت: زیارت پیامبر اکرم(ص) از بعید (از راه دور) همراه با توسل به ساحت نورانی کریم اهلبیت امام حسن مجتبی(ع) و امام رئوف حضرت رضا(ع) در مساجد و محافل عزای آن حضرت حتی در محافل خانگی قرائت خواهد شد.
حضرت فاطمه زهرا (س) نیز عواقب فقدان پیامبر (ص) را مانند واقعه قیامت، حادثه‌ای بی‌مانند می‌داند و این مصیبت و فراق را چنین توصیف می‌کند: مرگ (پیامبر)، مصیبتی عظیم و در نهایت بزرگی است، زمین در غیاب او سراسر تاریک است، ستارگان بی‌فروغ اند، آرزوها به ناامیدی گرائیدند، کوه‌ها از جای فرو ریختند، به خدا سوگند که این مصیبت! عظیم‌ است و همانند آن نبوده و بلایی در این دنیا به پایه آن نمی‌رسد!...
ماه صفر دومین ماه قمری است که مانند همه ماه های قمری اعمال فراوانی برای آن ذکر شده است. در ماه صفر بزرگترین مصیبت برای امت اسلامی یعنی رحلت پیامبر اعظم (ص) روی داده است؛ از این رو این ماه را ماه مصیبت و عزا می خوانند و در جامعه اسلامی به نحوست شهرت دارد.