موسیقی و تجسمی

برای باخبر شدن از آخرین اخبار موسیقی و هنرهای تجسمی ایران و جهان، سرویس فرهنگ و هنر پرسون را دنبال کنید.

آهنگ جدیدی را که یکی‌از خوانندگان لس‌آنجلسی منتشر کرده‌، می‌توان یک نمونه  از وضعیت اجتماعی ایران معاصر دانست؛ زیرا او در این ویدئوکلیپ از سه الگو استفاده کرده که هر‌کدام به‌نوعی دغدغه یا سلیقه فکری بخشی از ایرانیان هستند.
فریدون اسماعیلی؛ دوبلور صداوسیما در گفتگو با پرسون:

خوانندگان و موسیقیدان های کُرد؛ تحول شگرفی در موسیقی ملی ایجاد کردند

بعد از انقلاب نسلی از خوانندگان و موسیقیدان های کُرد به تهران مهاجرت و تحول شگرفی در موسیقی کُردی و حتی فارسی ایجاد کردند. گروه کامکارها و سید جلاالدین محمدیان و شهرام ناظری ازجمله خوانندگانی بودند که در موسیقی کشور درخشان بودند و موسیقی کُردی را از ریتم ثابت و خسته کننده درآوردند.

یکی از خوانندگان و مدرسان شناخته شده موسیقی ایرانی ضمن انتقاد از نحوه مدیریت ارکسترهای دولتی معتقد است این مجموعه‌ها می‌توانستند از ظرفیت موسیقی اقوام در رپرتوارهایش بیشتر استفاده کنند.

سازمان صدا و سیما به‌رغم هزینه‌های چند صد میلیاردی تاکنون هیچ توفیقی نداشته است؟ اینها و ده‌ها سوال دیگر در پایان منتهی می‌شود به این واقعیت موجود که با پای لنگ ساترا نمی‌توان غزال تیزپای فضای مجازی را دنبال کرد.
بررسی تیزر جدیدی که آتش به جامعه دغدغه مند ایرانی انداخت؛

حیف از ایران که مبتذل شود/ هنر و فرهنگ برای کمک به بالندگی یا تهاجم فرهنگی؟

این هفته یکی پر از سرو صداترین خبرها، پخش تیزر آهنگی از ساسی مانکن بود. خواننده زیرزمینی ایرانی که در آمریکا روی زمین، نقشه های پلیدی را برای ما کشیده است.
عواقب خلا تولیدات سرگرمی برای نوجوانان؛

فرصت جولان به ساسی ها!

متن ترانه جنجانی و هنجار شکن، سرگرم کننده و طنزآمیز، در حد سخیف و ضد ارزش، به همراه کلیپی که تمام عناصر لازم را برای دیده شدن در خود دارد، تمام آن چیزهایی است که هر سال ساسان حیدری، معروف به ساسی مانکن برای انتشار موزیک ویدیوهایش به کار می گیرد.
دفتر موسیقی، مجوز انتشار ۱۹ آلبوم را صادر کرد که از آن میان می‌توان به «حماسه عشق» با صدای فاروق کسمایی و «در بهاران» با خوانندگی امیر اثنی‌عشری اشاره کرد.