موسیقی و تجسمی

برای باخبر شدن از آخرین اخبار موسیقی و هنرهای تجسمی ایران و جهان، سرویس فرهنگ و هنر پرسون را دنبال کنید.

محسن چاووشی؛ خواننده، ترانه سرا و فعال اجتماعی گفت: همیاری و کمک به آزادی زندانیان جرائم غیر عمد و مالی باید به یک فرهنگ و پویش ملی تبدیل شود. گاهی یک عمل خوب می تواند یک جامعه بزرگ را از تاریکی های خودساخته رها سازد.

گفت وگوی پرسون با فرزند منوچهر طاهرزاده؛ آهنگ‌ساز و خواننده پاپ کشور:

کوچ غمگین پرستوها تداعی‌گرِ یاد پدر من است/ ترانه «پاییز» از آثار ماندگار پدرم

فرزندِ منوچهر طاهرزاده بودن حسی از غرور و حق‌شناسی ایجاد می‌کند؛ از یک طرف احساس فخر به پدری که هنرمندی ارزنده بود و در طول ۳۵ سال سابقه خوانندگی و آهنگ‌سازی، آثار ماندگاری خلق کرد و حق‌شناسی به مردمی که هنوز با گذشت ۱۸ سال از وفات طاهرزاده، به او مهر می‌ورزند و یادش را گرامی می‌دارند.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، موسیقی را بخش از هویت ایرانی و ایران را همزاد نوا و صدا توصیف و تاکید کرد: ایران را تحت هیچ شرایطی نمی‌توان بدون نوا، صدا و موسیقی تصور کرد.
محمد معتمدی خواننده موسیقی ایرانی با انتشار متنی گلایه‌آمیز در صفحه شخصی‌اش از خداحافظی خود با ارکسترهای دولتی خبر داد.
نشست رسانه‌ای دست‌اندرکاران سی و ششمین جشنواره موسیقی فجر با حضور حسن ریاحی دبیر، اردوان جعفریان مدر بخش بین‌الملل این رویداد و محمد اله یاری مدیر دفتر موسیقی وزارت ارشاد برگزار شد.
مدیرکل دفتر موسیقی وزارت ارشاد با تایید خبر استعفای علی ثابت‌نیا مدیرعامل انجمن موسیقی ایران، تصمیم‌گیری درباره پذیرش این استعفا را منوط به تصمیم هیات امنای انجمن موسیقی دانست.
سیزدهمین جشنواره تجسمی فجر از روز شنبه (۱۸ بهمن ماه) آغاز به کار می‌کند. در جشنواره امسال ۷۰۹ اثر از ۵۱۱ هنرمند به نمایش گذاشته می‌شود و به گفته دبیر جشنواره، زنان هنرمند حضور پررنگ‌تری در جشنواره امسال داشتند.
«پرسون» برگزاری کنسرت در کیش را بررسی کرد

بحران کرونا برای لغو مجوزها کافی نیست؟

از جمله برنامه های فرهنگی- هنری که پس از شیوع کرونا در ایران به حالت تعلیق درآمد، باید به کنسرت های موسیقی اشاره کرد که اتفاقاً در سال های 1397 و 1398 رونق مناسبی پیدا کرده بودند؛ برنامه هایی که هنوز در همه شهرهای ایران تعطیل است، جز جزیره کیش که گویا از نظر متولیان امر آنجا خطر کرونا وجود ندارد!