سینما و تئاتر

برای باخبر شدن از آخرین اخبار سینمای ایران و جهان، سرویس فرهنگ و هنر پرسون را دنبال کنید.

طی روزهای گذشته، انتشار خبر غیررسمی تولید برنامه‌هایی با حضور محمدرضا گلزار و رضا رشیدپور در تلویزیون، موجی از بازتاب‌ها را به همراه داشته است. عده‌ای از حضور این دو چهره معروف، استقبال کرده و عده‌ای دیگر نیز آن را برنتافتند و مخالفت خود را اعلام کردند.
همزمان با روز خبرنگار، فیلمبرداری تازه‌ترین اثر سینمایی بهروز افخمی با روایت یک خبرنگار از ساعات پایانی عمر شهید طیب حاج‌رضایی و ‌اسماعیل رضایی کلید خورد.
وونگ دین هوئه رییس مجلس ویتنام طی دیدار با قربان محمدپور کارگردان سینمای ایران، از حمایت برای تولید فیلم سینمایی «عاشقی در هانوی» خبر داد.

تریلر فیلم «کنترل» با حضور «کوین اسپیسی» پس از پایان محاکمه‌اش پخش شد تا به این ترتیب، بازیگر مشهور هالیوودی بار دیگر فعالیتش را در دنیای فیلم آغاز کند.

مهدی سالم مدیرعامل بنیاد فرهنگی هنری رودکی با صدور حکمی رئیس جدید مجموعه تالار وحدت را منصوب کرد.

«آرتور اشمیت» تدوینگر فیلم‌هایی چون «فارست گامپ»، «دورافتاده»، «تماس» و هر سه فیلم «بازگشت به آینده» در ۸۶ سالگی درگذشت.

«یکی بود یکی نبود» در ۲۰ قسمت به کارگردانی و تهیه‌کنندگی رضا مهرانفر در گروه تاریخ، فرهنگ و هنر شبکه یک سیما تولید شده است و شنبه تا چهارشنبه ساعت ١٧ روی آنتن این شبکه می‌رود.
بازیگران بسیاری در طول این سال‌ها در فیلم‌ها و سریال‌های تلویزیونی کاراکتر «خبرنگار» را بازی کردند؛ برخی از آنها حتی این حرفه را پیش از این تجربه کرده بودند. اما نکته‌ای که حائز اهمیت است چقدر سینما و تلویزیون حقیقت‌های خبرنگاری را روایت کرد.

از فردا ۶ فیلم جدید راهی اکران می‌شوند و گیشه سینماها که در این چند ماه بیشتر با کمدی‌ها رونق گرفته بود، آثار تازه‌ای را از کارگردان‌هایی مثل کمال تبریزی و طیف متنوعی از بازیگران میزبانی می‌کند.