سینما و تئاتر

برای باخبر شدن از آخرین اخبار سینمای ایران و جهان، سرویس فرهنگ و هنر پرسون را دنبال کنید.

با نزدیک شدن به تاریخ برگزاری جشنواره فیلم «ونیز» ۲۰۲۳، گاردین ۲۰ فیلم برتر برنده شیر طلایی تاریخ این رویداد سینمایی قدیمی را معرفی کرده است.

انجمن نویسندگان آمریکا برای نخستین بار پس از آغاز اعتصابات از ماه می با استودیوهای اصلی هالیوود مذاکره کرد و بسته جدیدی از پیشنهادات را دریافت کرد.

تاجیکستان فیلم درام «ملودی» ساخته بهروز سبط‌رسول کارگردان ایرانی را به‌صورت رسمی به‌عنوان نماینده خود برای حضور در بخش بهترین فیلم بلند بین‌المللی اسکار ۲۰۲۴ معرفی کرد.

فیلم سینمایی «گیج‌گاه» به کارگردانی عادل تبریزی و تهیه کنندگی حنیف سـروری و میرولی اله مدنی به بخش مسابقه چهل و سومین جشنواره فیلم های ورزشی "Paladino d'Oro " در پالرمو ایتالیا راه یافت.
انتشار فهرست فیلم‌های در نوبت اکران سینمای ایران یکی از خبرهای جنجالی این روزها بود. وقتی ۲۴۳ فیلم در صف اکران باشد، معنایش این است که باید ۳ سال صبر کرد تمام این فیلم‌ها روی پرده بروند.
قسمت هایی از فیلم گوزنها به کارگردانی مسعود کیمیایی با بازی بهروز وثوقی و فرامرز قریبیان از شبکه مستند پخش شد.
امین تارخ که بسیاری از سینماگران او را افتخار بازیگری می‌دانستند، زندگی را دو سوال و دو معما، بین تولد و مرگ توصیف می‌کرد.
در نشست خبری سوگواره عاشورایی «رستخیز عام» که با حضور علی فروزانفر، معاون هنری حوزه هنری و کوروش زارعی، مدیر مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری در سالن استاد صفارزاده برگزار شد، جزئیات و ویژه‌برنامه‌های این رویداد تشریح شد.