سینما و تئاتر

برای باخبر شدن از آخرین اخبار سینمای ایران و جهان، سرویس فرهنگ و هنر پرسون را دنبال کنید.

انجمن بازیگران آمریکا که در اعتصاب به سر می‌برد، به فیلمی که ایتن هاوک به تازگی کارگردانی کرده مجوز نمایش در جشنواره فیلم تورنتو ۲۰۲۳ را داد.

سومین تجربه بلند عرفان احتشامی پس از مراحل فنی آماده نمایش شده و منتظر دریافت پروانه نمایش از سازمان سینمایی است.

فیلم مستند کوتاه «رکورد» به کارگردانی و تهیه کنندگی مجتبی باحشمت به بخش مسابقه چهل و سومین جشنواره فیلم‌های ورزشی Paladino d'Oro در پالرمو ایتالیا راه یافت.

کارگردان فیلم «کاباره» که اخیرا خبر توقیف آن منتشر شده بود، همه اتهامات نسبت داده شده به خود و عوامل فیلمش را تکذیب و تاکید کرد که وزارت ارشاد به طور کامل در جریان تولید فیلم بوده است.
ترنس مالیک سینماگر ۸۰ ساله آمریکایی فیلم جدید خود با عنوان «مسیر باد» در حال تدوین دارد که لیلا حاتمی در این فیلم در نقش مریم مجدلیه با این سینماگر مولف همکاری دارد.
جورج کلونی برای «کلاه چرمی‌ها» موفقیتی به دست نیاورد اما او برای ساخت «شب به‌خیر و موفق باشید» قمار بزرگی کرد و خانه‌اش را وثیقه قرار داد که ریسک خطرناکی برای این ستاره هالیوود به شمار می‌رفت.

دومین جشنواره سراسری هنرجویان آموزشگاه‌های آزاد سینمایی با عنوان «راه سیمرغ» توسط معاونت توسعه فناوری و مطالعات سازمان امور سینمایی و سمعی بصری، از ۲۸ آبان تا سوم آذر ماه سالجاری در کشور برگزار می‌شود.
فیلم کوتاه «سینما بی پول» از تولیدات حوزه هنری سمنان به جشنواره آماتور کلیبیا تونس راه یافت.

پوستر فیلم کوتاه «امتزاج» به کارگردانی حسین وادی‌زاده همزمان با نهایی شدن نسخه این اثر و آغاز پخش جهانی رونمایی شد.
لیندا لی سیلوندر بازیگر مورد تحسین کوئنتین تارانتینو که در دوران بازیگری خود در دهه ۷۰ و اوایل دهه ۸۰ با نام لیندا هاینس شناخته می‌شد، در ۷۵ سالگی درگذشت.

از صبح چهارشنبه، ۶ فیلم جدید به روی پرده رفتند که این آثار بدون هیچ تبلیغات خاصی موفق شدند تا ۳۰ هزار و ۹۰۵ نفر را به سینما کشانده و ۱ میلیارد و ۶۷۵ میلیون تومان بفروشند.