نمایش «اسب قاتلین» به تونس رفت

تئاتر گروه اردیبهشت شیراز به نام اسب قاتلین به کارگردانی محمدهادی هاشم زاده در جشنواره بین‌المللی تئاتر کارتاژ تونس اجرا شد.

تصویر نمایش «اسب قاتلین» به تونس رفت

به گزارش سایت خبری پرسون، تئاتر اسب قاتلین نوشته رضا گشتاسب به کارگردانی محمدهاشم‌زاده با شرکت ۱۵ بازیگر در جشنواره بین‌المللی تئاتر کارتاژ تونس در سالنی چهارصد نفرکه مملو از تماشاچیان بود برگزار شد و مورد توجه حاضران قرار گرفت.

اسب‌قاتلین اثر کارگردان شیرازی با کسب عناوین برتر در بخش صحنه‌ای طراحی چهره و گریم، طراحی و ترکیب صدا، گروه بازیگران، و رتبه اول کارگردانی و بهترین نمایش را در چهل و یکمین دوره جشنواره تئاتر فجر از آن خود کرد.

این تئاتر که حاصل تلاش گروه نمایشی اردیبهشت است به عنوان نماینده کشورمان در جمع ۱۱۰ گروه هنری از ۳۸ کشور جهان قرار داشت.

هادی آجیلی رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در حال تماشای تئاتر اسب‌قاتلین

هادی آجیلی رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در کشور تونس در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی ایرنا از برگزاری ۳ نشست تخصصی تئاتر در این رویداد خبر داد و گفت: در این رویداد نشست هایی با حضور اساتید و صاحبنظران حوزه تئاتر با هدف بررسی علمی و آکادمیک مسائل روز تئاتر برگزار شد.

یکی از این نشست ها با عنوان تئاتر و مردم با سخنرانی قطب‌الدین صادقی هنرمند پیشکسوت عرصه نمایش برگزار شد، نشست تخصصی دیگری در خصوص آثار آنتون چخوف نمایشنامه نویس بزرگ روس برگزار شد که این ۲ نشست به کشور خاصی تعلق نداشت و تنها در این رویداد یک نشست تخصصی با عنوان یک کشور برگزار شد که مربوط به تئاتر ایران بود.

وی در تشریح واکنش کارشناسان به تئاتر ایران در این نشست گفت: هنرمندان صاحبنام از تئاترهای میدانی و بزرگ ما شگفت زده شدند و معتقد بودند که این آثار دیگر تئاتر نیست و به سمت سینما حرکت می‌کند. یکی از صاحبنظران تئاتر تاکید کرد که حتی هالیوود هم نمی‌تواند چنین تئاترهایی که در ایران برگزار می‌شود را اجرا کند.

تخصصی که مخصوص یک کشور بود نشست تخصصی تئاتر ایران بود با حضور تعدادی از اساتید تئاتر از کشورهای مختلف و کارگردان‌ها و فعالان رسانه‌ای از کشورهای مختلف در این نشست شرکت کردند.

یاسمن خواجه‌ای استاد و تعزیه شناس ایرانی مقیم فرانسه و امین زندگانی از سخنرانان این نشست بودند.

منبع: ایرنا

561810