سینما و تئاتر

برای باخبر شدن از آخرین اخبار سینمای ایران و جهان، سرویس فرهنگ و هنر پرسون را دنبال کنید.

کارگاه «انتقال تجربه فیلمسازی» با حضور مسعود جعفری‌جوزانی نویسنده و کارگردان عصر روز گذشته ۱۴ مرداد ماه برای اعضاء باشگاه مخاطبان موزه سینما در سالن فردوس این مجموعه فرهنگی تاریخی برگزار شد.
با معرفی نماینده سوئیس به عنوان اولین کشور، رقابت شاخه بهترین فیلم بین‌المللی نود و ششمین دوره جوایز سینمایی اسکار رسما آغاز شد.

براساس اطلاعات ثبت شده در سامانه سمفا از شنبه گذشته تا پایان روز جمعه ۱۷۰۶۵۷ نفر از هموطنان برای دیدن فیلم مورد علاقه خودشان بلیت سینما تهیه کرده‌اند که این تعداد بلیت مبلغ ۷۵ میلیارد و ۳۲۲ میلیون و ۸۵۵ هزار ریال به گیشه‌ها واریز کرد.
هنگامه قاضیانی توضیح داده است که ۱۱ ماه است که هیچ پروژه جدیدی نپذیرفته است و پخش دو مجموعه از او به سال های پیش مربوط است.
«مارک مارگولیس» بازیگر نقش هکتور سالاماتکا مافیای مواد مخدر در سریال «برکینگ بد» در ۸۳ سالگی درگذشت.
برای اولین بار در شبکه نمایش خانگی و به صورت اختصاصی و رایگان در «تماشاخونه»؛

پیش درآمدی از آنچه بر «گواردیولا» گذشته جمعه پخش می شود

برای اولین بار در شبکه نمایش خانگی و به صورت اختصاصی در پلتفرم «تماشاخونه»، قسمت پیش درآمد (prequel) سریال «پدرگواردیولا» جمعه ساعت ۸ صبح پخش خواهد شد.
چهار فیلم «وارونگی» ساخته بهنام بهزادی، «مصادره» ساخته مهران احمدی، «تراژدی» ساخته آزیتا موگویی و «مرداد» ساخته بهمن کامیار در شبکه نمایش خانگی توسط پلتفرم فیلم‌نت عرضه شد.
فیلم «میان صخره‌ها» به کارگردانی مختار عبدالهی از ۱۸ مردادماه در سینماهای کشور و گروه «هنر و تجربه» روی پرده می‌رود.
«بردلی کوپر» بازیگر و کارگردان آمریکایی در پی اعتصابات سینمایی در هالیوود در اولین نمایش جهانی فیلم جدیدش «مایسترو» در جشنواره ونیز شرکت نمی‌کند.
«آنگوس کلود» هنرپیشه آمریکایی که بیشتر برای بازی در سریال «سرخوشی» شناخته می‌شود، در سن ۲۵ سالگی درگذشت.