سینما و تئاتر

برای باخبر شدن از آخرین اخبار سینمای ایران و جهان، سرویس فرهنگ و هنر پرسون را دنبال کنید.

رییس انجمن کارفرمایی تهیه‌کنندگان (اکت)، اعلام کرد که اعضای این تشکل صنفی سینما، هیچ‌گونه مطالبه خارج از نوبتی برای دریافت واکسن کرونا ندارند.

۱۵ نهاد و کمپانی سینمایی ایران در دوره جدید بازار فیلم اروپا حضور خواهند داشت که در جریان برگزاری هفتاد و یکمین جشنواره فیلم برلین برپا می شود.

گاهی تصاویر و ویدئو‌هایی از پشت صحنه فیلم و سریال‌ها می‌بینیم که به ما ثابت می‌کنند در فیلمسازی کاری شبیه به جادو انجام می‌شود.
سیدزاده؛ مدیرعامل صندوق اعتباری هنر گفت: تجمیع و یکپارچه سازی اطلاعات هنرمندان تحت پوشش، برای دسترسی به آمار رسمی یکی از مهمترین دغدغه های این نهاد حمایتی در سال های اخیر بوده است. با شیوع کرونا و ضرورت حمایت از جامعه فرهنگی و هنری کشور، نبود بانک جامع اطلاعاتی از هنرمندان و اصحاب رسانه کشور، مجموعه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را در ارائه اقدامات حمایتی با مشکل مواجه کرد.
پرویز جاهد منتقد و مدرس سینما با انتشار پستی در صفحه اینستاگرامش از درگذشت غلامرضا سرکوب خبر داد.
معاون اجتماعی پلیس فتا با اشاره به اینکه «هر گونه بهره برداری یا انتشار غیر مجاز آثار سینمایی بدون سیر مراحل اداری و قانونی تعیین شده جرم است» ، به متخلفان این حوزه نسبت به پیامدهای زیان آور این اقدام مجرمانه هشدار داد.

چه موافق سرمایه گذاری باشیم و چه نباشیم در این تردیدی نیست که حمایت از سوژه علیه داعش و تروریسم و اعلام علنی به جای انکار بهتر است از قرار و فشار مخفیانه برای ساخت فیلم علیه روشنفکران و حیرت آور هم باشد از افتادن در گردنه حیران کم خطرتر است!
سینمای ایران طی ماه‌های گذشته با اخبار و حواشی فراوانی روبرو بوده است، چرخه اکران با توقف طولانی مدت روبرو شده و از سویی تولیدات سینمایی نیز اختلالات فراوانی را تجربه کرده اند. حال پس از کاهش ابتلا به کرونا سینماها بار دیگر شاهد بازگشایی شد.
مسئولان اکادمی اسکار اعلام کردند که مراسم اعطای جوایز نود و سومین دوره این رویداد سینمایی به صورت حضوری اما در چندین مکان مختلف برگزار خواهد شد.
اجرای نمایش «گرگاس‌ها» به کارگردانی حمیدرضا نعیمی، «ایوب خان» به کارگردانی امیردژاکام، «یاماها» به کارگردانی کهبد تاراج و «برونسی» به کارگردانی مرتضی شاه‌کرم در تئاتر شهر از سر گرفته می‌شود.
درخشش خیره کننده کارگردان کردستانی در جشنواره فجر؛

4 جایزه برای یک فیلم

کارگردان کردستانی فیلم «زالاوا» در سی و نهمین جشنواره فیلم فجر با کسب چندین جایزه مختلف برای این استان افتخارآفرینی کند.

سی و نهمین جشنواره فجر اصفهان چگونه بود؟

فیلم هایی با درون­مایه نا امیدی

کارشناس ارشد سینما و بازیگر جوان اصفهان گفت: مضامینی مثل خودکشی یا چشم‌داشت به ناموس دیگری و خیانت که هرسال به آن اشاره ‌شده است امسال هم متاسفانه بیشتر به این مسائل پرداخته‌شده، فیلم‌ها همچنان در جریان امپریالیسم فرهنگی است که از نیمه دوم دهه هفتاد و سالهای اول دهه هشتاد شروع‌شده و تا به امروز هم گریبان ما را گرفته است.