سینما و تئاتر

برای باخبر شدن از آخرین اخبار سینمای ایران و جهان، سرویس فرهنگ و هنر پرسون را دنبال کنید.

در مراسم اهدای جوایز گویا ۲۰۲۱ فیلم «دختران» ساخته پیلار پالومرو به عنوان بهترین فیلم اسپانیایی زبان برنده جایزه گویا شد.

رویداد خیابان تئاتر ایران در لاهیجان؛

اجرای نمایش خیابانی " از بس که جان ندارد"

همزمان با هفته منابع طبیعی نمایش خیابانی " از بس که جان ندارد" طی دو روز در سطح شهر لاهیجان برای عموم به اجرا در آمد.
آیین اختتامیه چهارمین دوره جشنواره ملی تئاتر خیابانی" چتر زندگی" با حضور محمد رستگاری فرماندار، جمال الدین عزیزی شهردار، الهه جورابی عضو شورای شهر، عباس ملازینلی رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری یزد، مجید جوادیان زاده مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و مسعود شریعتی مدیرکل ورزش و جوانان استان برگزار شد و برگزیدگان بخش های مختلف این دوره از جشنواره معرفی شدند.
بهزاد فراهانی، بازیگر، کارگردان و نمایشنامه‌نویس که امسال کتابی از او با عنوان «پنجاه و پنج داستان کوتاه» منتشر شد، این کتاب را حاصل خانه‌نشینی در ایام کرونایی و دستاورد یک سال گذشته می‌داند که زندگی هنری، اجتماعی، سیاسی و عاشقانه‌اش در آن نهفته است و پیش‌درآمدی بر کتاب‌های دیگرش بوده.
المیرا عبدی، خبر ابتلا پدرش به کرونا را تکذیب کرد. این اظهار نظر در حالی است که پیش از این، چند رسانه به نقل از او، خبر از بستری شدن این بازیگر پیشکسوت در بیمارستان به دلیل ابتلا به ویروس کووید ۱۹ داده بودند.

گفت وگوی پرسون با فیلم‌نامه‌نویس و کارگردان کُرد فیلم «زالاوا»؛

دغدغه فیلم «زالاوا» بیان مشکلات مناطق کُردنشین است

در جغرافیای کُردی مشکلات و محرومیت‌های زیادی وجود دارد که شاید پدیدۀ کولبری‌ مهم‌ترین آنها باشد اما با وجوداین، تاکنون کسی به صورت جدی برای ساخت فیلم در این حوزه اقدام نکرده است.