سینما و تئاتر

برای باخبر شدن از آخرین اخبار سینمای ایران و جهان، سرویس فرهنگ و هنر پرسون را دنبال کنید.

من ایمان دارم که بعد از کرونا بر میزان مخاطبان تئاتر اضافه خواهد شد اما عده‌ای آه و ناله می‌کنند که کار و کاسبی تئاتری‌ها به خطر افتاده باید تماشاخانه‌ها را باز کنیم.
شهاب حسینی شاید فکر کرده که همیشه اوضاع بر همان منوال است که بود. که او می‌تواند همه ‌چیز را با هم داشته باشد؛ دستمزدهای نجومی، فیلم و سریال و برنامه‌های پرفروش و تماشاگرانی که هر وقت به لبخندی اشاره کرد باید برایش دست بزنند. شاید فکر کرده همه، به قول آیدین آغداشلو، مشتی جوانِ خدنگِ بی‌خبر از حال روزگارند که هر وقت خواست برای‌شان از شراب روحانی بگوید و هر وقت هوس کرد، از خلسه‌های جسمانی.
در فاصله کمتر از دو روز مانده به برگزاری مراسم پایانی هفتاد و هشتمین دوره جوایز گلدن گلوب، این رویداد با انتقادات بی سابقه ای رو به رو شده است.

شهاب حسینی با انتشار نوشته‌ای به شکل ضمنی به انتقادات چند وقت اخیر درباره واکسن زدن در آمریکا پاسخ داد و از شبکه اجتماعی اینستاگرام خداحافظی کرد.
دورخیز عطاران برای سریال‌سازی در شبکه خانگی، حاشیه‌های برنامه نیمه‌کاره مهران مدیری، افزایش قیمت اشتراک وی‌اودی‌ها و بی‌خبری از سرانجام جشنواره «جام جم» از مهمترین اخبار این هفته بود.

در بحث تحلیل و آسیب‌شناسی بازار فیلم سینمای ایران در جهان باید گفت اساسا سینمای ما به اصطلاح جزو کشورهای جنوب قرار می‌گیرد، یعنی فیلم‌های مستقل که ضدجریان اصلی سینما هستند و در دسته فیلم‌های شمال آفریقا، آمریکای لاتین، خاورمیانه و آسیای‌شرقی قرار دارد.

«تیری فرمو» در مصاحبه جدیدش اعلام کرده که خواهان برگزاری جشنواره ای بدون ماسک و تب سنج است بنابراین آماده به تعوق انداختن مجدد جشنواره فیلم کن تا پاییز است.
گزارش پرسون از موفقیت های هنرمندان کردستان؛

جایگاه برتر جشنواره بین المللی فیلم «رشد» برای صداوسیمای کردستان

مجموعه مستند پویانمایی «زیست شناسان» کوچک به کارگردانی فهیمه ذبیحی سلطانی و تهیه کنندگی رضا احمدیاری به عنوان بهترین پویانمایی آموزشی جشنواره بین المللی فیلم «رشد» انتخاب گردید.
با ادامه رکود در سینما ، یکی دیگر از سالن‌های سینمایی قدیمی تهران (عصر جدید) هم تعطیل می‌شود تا تعطیلی و تغییر کاربری سرنوشت این روزهای سینماهای قدیمی باشد.


انتظار این بود که شهاب حسینی در توضیح اقدام بلاتوجیه خود دلایل قانع کننده تری ارائه کند که شوربختانه وی از اصرار دوستان به ایشان برای زدن واکسن سخن گفت اصراری که بیشتر به عذر بدتر از گناه شبیه است تا یک دلیل موجه.

چند روزی است زمزمه حصارکشی به دور تئاترشهر را می‌شنویم. واقعا کار عاقلانه‌ای نیست و به دور از هر گونه تفکر مردم‌مدار و شهرسازانه‌ای است. کجای دنیا برای ورود به تئاترشهر باید از نرده و حصار رد شد. کجای دنیا قسمتی از یک پارک عمومی را حصار می‌کشند؟