سینما و تئاتر

برای باخبر شدن از آخرین اخبار سینمای ایران و جهان، سرویس فرهنگ و هنر پرسون را دنبال کنید.

گوهر خیر اندیش، بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون که به دلیل ابتلا به کرونا چند روزی در بیمارستان بستری و تحت درمان بود، عصر روز گذشته از بیمارستان مرخص شد.
با توجه به موفقیت کارگردان‌های زن در نامزدی گلدن گلوب این سوال وجود دارد که آیا اعلام نامزدهای اسکار نیز می‌تواند با نام این سه کارگردان زن گره بخورد.
حمید صفایی بازیگر، کارگردان و نمایشنامه‌نویس پیکسوت عرصه تئاتر، سینما و تلویزیون صبح روز دوشنبه (۲۰ بهمن‌ماه) در سن ۶۷ سالگی در اثر سکته قلبی درگذشت.
پژمان جمشیدی نامزد بهترین نقش مکمل مرد جشنواره فیلم فجر امسال شد تا انتخاب شدن این بازیگر جوان جواب منتقدانی باشد که او را نابازیگر خوانده بودند.
فیلمی که در سی و نهمین جشنواره فجر به نمایش در آمد؛

مرثیه ای برای آوارگان

یدو فیلمی به کارگردانی مهدی جعفری، نویسندگی مهین عباس‌زاده و مهدی جعفری و تهیه‌کنندگی محمدرضا مصباح محصول سال ۱۳۹۹ است.
امروز یکشنبه ۱۹ بهمن‌ و همزمان با نهمین روز برگزاری سی‌ و نهمین جشنواره تئاتر فجر نمایش‌هایی در بخش‌های صحنه‌ای، خیابانی، دیگرگونه‌ها و رادیویی اجرا می‌شوند.
کارگردان فیلم «گیج‌گاه» می‌گوید اگر جمشید هاشم‌پور در این فیلم بازی نمی‌کرد هیچ وقت به سراغ ساخت آن نمی‌رفت. او همچنین از شرایط تولید و اینکه یکبار تا پیش تولید فیلم رفت و کار متوقف شد، سخن گفت.

نقدی بر فیلم شیشلیک:

شیشلیک هضمش مشکل است

شیشلیک فیلمی به تهیه‌کنندگی محمدرضا منصوری، نویسندگی امیرمهدی ژوله و کارگردانی محمدحسین مهدویان محصول سال 1399 است رضا عطاران،پژمان جمشیدی و ژاله صامتی از بازیگران این فیلم هستند.
عادل فردوسی پور در شب اول جشنواره فیلم فجر پرویز پرستویی را در آغوش کشید و همین کار او باعث جنجال شد.حالا او به خاطر این رفتار معذرت خواهی کرد.