سینما و تئاتر

برای باخبر شدن از آخرین اخبار سینمای ایران و جهان، سرویس فرهنگ و هنر پرسون را دنبال کنید.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بروجرد گفت: تبعیض ها از استان بسیار است و نظارتی هم بر این موضوع نیست. اما با این حال اتفاقات هنری خوبی را در بروجرد رقم زده ایم. که مهم ترین آنها اکران  جشنواره فیلم فجر برای نخستین بار در سینما فلسطین شهرستان بروجرد است.

امروز دوشنبه ۱۳ بهمن‌ و همزمان با سومین روز برگزاری سی‌ و نهمین جشنواره تئاتر فجر نمایش‌هایی در بخش‌های صحنه‌ای، خیابانی و دیگرگونه‌ها اجرا می‌شوند.
سیدمحمدمهدی طباطبایی‌نژاد دبیر سی‌ونهمین جشنواره فیلم فجر در نشست رسانه‌ای آخرین جزییات از کیفیت برگزاری این دوره را تشریح کرد.
سخنگوی وزارت بهداشت با تشریح شرایط برگزاری جشنواره‌های امسال گفت: جشنواره‌های فیلم و تئاتر فجر امسال با ۳۰ درصد ظرفیت و رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی می‌توانند فعال باشند.
مدیران سینماها می‌گویند ادامه باز بودن سالن‌ها، وابسته به استقبال مردم و تصمیم‌های مدیران وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است. آن‌ها معتقدند این‌بار، همه باید تلاش کنند تا زندگی سینماها ادامه پیدا کند و درهای آن‌ها برای بار دیگر بسته نشوند.
نوزدهمین جشنواره بین‌المللی بیگ اسکای به عنوان یکی از رویدادهای مهم و سالانه سینمای مستند در جهان، چهار اثر ایرانی را در برنامه سال ۲۰۲۱ خود قرار داد.