جایزه بزرگداشت جشنواره تورنتو در دستان «بندیکت کامبربچ»

بندیکت کامبربچ، بازیگر بریتانیایی جایزه بزرگداشت جشنواره تورنتو ۲۰۲۱ را دریافت می‌کند.
تصویر جایزه بزرگداشت جشنواره تورنتو در دستان «بندیکت کامبربچ»

به گزارش سایت خبری پرسون، بندیکت کامبربچ که به خاطر «بازی تقلید» سابقه نامزدی دریافت جایزه اسکار را در کارنامه خود دارد، به عنوان دریافت‌کننده جایزه بزرگداشت بازیگر از چهل و ششمین دوره جشنواره فیلم تورنتو معرفی شده است.

کامبربچ در جشنواره امسال ۲ فیلم دارد؛ «قدرت سگ» ساخته نتفلیکس به کارگردانی جین کمپیون و «زندگی الکتریکی لوییس وین» ساخته آمازون استودیوز به کارگردان ویل شارپ. هر ۲ فیلم پیش‌نمایش خود در کانادا را در این فستیوال تجربه خواهند کرد.

علاوه بر کسب نامزدی جایزه اسکار، کامبربچ به خاطر ایفای نقش شرلوک هولمز در سریال «شرلوک» برنده جایزه امی شده و به خاطر نقشش در «پاتریک ملروز» بفتا برده است.

جوآنا ویسنته مدیر اجرایی فستیوال فیلم تورنتو به این نکته اشاره کرد که کامبربچ تا به حال نقش‌های متنوع بسیاری ایفا کرده و شمار زیادی از فیلم‌هایش هم در تورنتو به نمایش درآمده‌اند.

وی گفت: او رابطه‌ای ماندنی با فستیوال فیلم تورنتو دارد که شامل ۲ فیلم که برنده جایزه منتخب مردم شده‌اند هم می‌شود و مسلم است که گستره فعالیت مثال‌زدنی و حضور روی پرده او باعث جذب مخاطبان در فستیوال امسال خواهد شد.

از دیگر بازیگرانی که قبلا این جایزه را دریافت کرده‌اند می‌توان از مریل استریپ، خواکین فینیکس، کیت وینسلت و سر آنتونی هاپکینز نام برد.

در فستیوال امسال، جسیکا چستین هم جایزه بزرگداشت بازیگری را دریافت می‌کند، آلانیس اوبومساوین مستندساز و خواننده جایزه جف اسکول در اثرگذاری رسانه‌ای را می‌گیرد و دنیس ویلنوو سازنده «تل‌ماسه» دریافت‌کننده جایزه کارگردانان ایبرت خواهد بود.

331644