سینما و تئاتر

برای باخبر شدن از آخرین اخبار سینمای ایران و جهان، سرویس فرهنگ و هنر پرسون را دنبال کنید.

«اسپایک لی» رئیس هیات داوران هفتاد و چهارمین دوره «جشنواره بین‌المللی فیلم کن» در اظهارنظری سیاسی در کاخ جشنواره گفت: دنیا را گانگسترهایی چون دونالد ترامپ، رئیس جمهوری پیشین آمریکا و ژائیر بولسونارو، رئیس جمهوری برزیل، اداره می‌کنند و ما باید در برابرشان بایستیم.
فراخوان هشتمین سمینار بین المللی نمایش‌های آیینی وسنتی در دوبخش با رویکرد‌های کلاسیک و نظریه‌ها و روش‌شناسی‌های نوین منتشر شد.

عوامل و بازیگرانی از فیلم «قهرمان» که در روزهای پیش رو همراه با اصغر فرهادی در هفتاد و چهارمین جشنواره بین‌المللی فیلم کن فرانسه حضور خواهند داشت، مشخص شد.
دو سال و دو ماه پس از آخرین نمایش فیلم در سینمایی‌ترین شهر سواحل جنوب فرانسه، هفتاد و چهارمین جشنواره فیلم کن امروز با نخستین نمایش جهانی موزیکال «آنت» به کارگردانی لئوس کاراکس آغاز به کار می‌کند.
بازیگر فیلم سینمایی «لاتاری» گفت: هیچ وقت در انتخاب نقش‌ها قائل به مرزبندی‌هایی که در رسانه‌ها مطرح می‌شود نیستم و معتقدم هر بازیگری دوست دارد طیف گسترده‌ای از شخصیت‌ها را از لحاظ تنوع خاستگاه اجتماعی و جنس بازیگری تجربه کند.
مهتاب نصیرپور با ابراز تاسف از کم‌ توجهی به مقوله فرهنگ و هنر می‌گوید تا وقتی مطالبه و درخواستی از جانب جامعه هنری مطرح نشود، مدیران هم فکر می‌کنند مشکلی نیست و همه چیز امن و امان است.
«ریچارد دانر» کارگردان فیلم‌هایی چون «طالع نحس» (۱۹۷۶) و «سوپرمن» (۱۹۷۸) در سن ۹۱ سالگی درگذشت.
جشنواره فیلم کن که فیلم «قهرمان» اصغر فرهادی به عنوان نماینده ایران در آن حضور دارد، از فردا کار خود را آغاز خواهد کرد.
فیلمبرداری مستند «بنیان‌های نگارگری ایران» به کارگردانی محمدرضا اصلانی، محصول مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی به زودی آغاز می‌شود.
همزمان با پنجمین سالگرد درگذشت عباس کیارستمی، کارگردان نامدار و صاحب سبک ایرانی،‌ انستیتو لومیر لیون در کنار مرکز فرهنگی هنری ژرژ پمپیدوی پاریس با نمایش مجموعه‌ای از آثار این فیلمساز برجسته‌ به وی ادای دین می‌کند.
حامد بهداد هفته گذشته با محمد صادق رنجکشان تهیه کننده فیلم سینمایی «باب مارلی» برای حضور در این فیلم به توافق رسید.

شهاب مظفری در فیلم سینمایی «خانه شیشه‌ای» به کارگردانی امیر پورکیان نقش آفرینی کرده‌است.