سینما و تئاتر

برای باخبر شدن از آخرین اخبار سینمای ایران و جهان، سرویس فرهنگ و هنر پرسون را دنبال کنید.

دبیر شورای صنفی نمایش با اعلام رسمی نام سه فیلم جدید برای اکران در سینماها تاکید کرد که تمام فیلم‌های اکران شده از 10 تیرماه شامل شرایط حمایتی انجام شده از فیلم «دینامیت» خواهند بود.
علیرضا خمسه درباره اینکه چرا همسر اولش را طلاق داده و جدا شده می گوید که در سن پایین ازدواج کردم و در این سن بسیار احساساتی برخورد کردم و به همین دلیل نتوانستیم مشکلاتمان را حل کنیم.
اصغر شاهوردی، صدابردار پیشکسوت سینمای ایران که سابقه همکاری با کارگردانان بزرگی چون عباس کیارستمی، بهرام بیضایی، داریوش مهرجویی و ... را در کارنامه دارد، به دلیل عفونت ریه در بیمارستان بستری شده است.
پایان داوری هادی حجازی فر و نوید محمد زاده؛

در اختتامیه جشنواره تئاتر دانشگاهی چه گذشت؟

بیست و سومین جشنواره تئاتر دانشگاهی ایران شامگاه شنبه ۱۹ تیر و در سالن سمندریان تماشاخانه ایرانشهر برگزیدگان خود را معرفی کرد.

منتقدان درباره فیلم شان پن چه نوشتند؟

روز پر ستاره جشنواره کن

دیروز تعدادی از ستارگان کاترین دونو، ایزابل آجانی، شان پن، الیور استون و ونسا پارادی (همسر سابق جانی دپ) در جشنواره کن حضور یافته و روی فرش قرمز مقابل دوربین عکاسان قرار گرفتند.
علی نصیریان با برتری دادن به استفاده از صدای خود بازیگران برای انتقال بهتر حس صحنه به تماشاگر، در عین حال تاکید مرحوم علی حاتمی بر استفاده از دوبلورها را یادآور شد.
محمدحسین مهدویان در یادداشتی خطاب به برخی مدیران تصمیم گیرنده در امر پخش سریال‌های شبکه نمایش خانگی آورده است: به راستی شما در کدام جامعه زندگی می‌کنید و برای کدام مردم نسخه می‌پیچید؟ اصلا جامعه و مردم را کنار بگذارید. آیا فرزندان خود را هم نمی‌بینید؟ بی‌چاره ما که مدیریت فرهنگ و هنرمان در سیطره‌ی بی‌تدبیری شماست.‌

فیلم «اورکا» به کارگردانی سحر مصیبی، نویسندگی طلا معتضدی و تهیه‌کنندگی طهورا ابوالقاسمی و مهتاب کرامتی و با بازی ترانه علیدوستی آماده نمایش است.