سینما و تئاتر

برای باخبر شدن از آخرین اخبار سینمای ایران و جهان، سرویس فرهنگ و هنر پرسون را دنبال کنید.

سحر جعفری جوزانی در اینستاگرام خود از اتفاق عجیبی که منجر به فلج شدن فک خود شده است پرده برداشت.
کمپیانی «Cineart» حق اکران فیلم «قهرمان» جدیدترین ساخته سینمایی اصغر فرهادی را در دو کشور هلند و بلژیک به دست آورد.
یادداشت/دیکتاتور برای سرگرم کردن نوه‌اش، زندگی معمولی شهروندان را به بازی گرفته و با فشار دادن یک دکمه، برق شهر را خاموش کرده و کل جامعه را در تاریکی فرو می‌برد. همین قطع کردن های مکرر برق و تاریکی‌های خسته کننده نهایتا موجب اعتراض مردم و بروز کودتا می‌گردد.

از ابتدای سال ۱۴۰۰ برخی کارگردانان سینما با علم به شرایط نامساعد کشور به واسطه پاندمی کرونا تن به اکران فیلم خود داده‌‎اند که ۱۱ فیلم بیشترین سهم مخاطب را داشته‌اند.
علاقه‌ای به بازی در نقش‌های کلیشه‌ای ندارم

گفت و گو با «فاطمه گودرزی» به بهانه زاد روز تولدش

فاطمه گودرزی، بازیگر سینما و تلویزیون می‌گوید من خیلی واهمه‌ای از کرونا نداشتم نه اینکه خیلی شجاع باشم. حتی اوایل به شوخی به دوستانم می‌گفتم ما لرها نمی‌گیریم و مریض نمی‌شویم. اما اتفاقا سر سریال «شرم» به کرونا مبتلا شده و یک‌ ماه بستری شدم. اما دوست نداشتم این موضوع را رسانه‌ای کنم.
رابرت داونی سنیور فیلمساز که با فیلم‌های کمدی مثل «دیگر هیچ بهانه‌ای نیست» و «استخر هوگو» شناخته می‌شود، درگذشت.

نسرین مقانلو بازیگر ۵۳ ساله سینما و تلویزیون و همسر کمال خلیلیان مهاجم تیم ملی فوتبال ایران، قهرمان جوانان آسیا و عضو باشگاه‌ های گمرک اهواز، پاس و تاج می‌باشد.

آیا اصغر فرهادی در دوره ای که کرونا، مصائب معیشتی و قطعی های مکرر برق، زندگی مردم را دشوار کرده، باز هم می تواند با کسب یک جایزه بین‌المللی باعث تسکین نسبی آلام یک ملت شود؟ چنین باد.
از تشویق ایستاده تا ترک سالن نمایش فیلم افتتاحیه

آنچه در مراسم افتتاحیه کن گذشت

نمایش فیلم «آنت» در مراسم افتتاحیه هفتاد و چهارمین جشنواره فیلم کن، با تشویق ایستاده و پنج دقیقه حاضران در سالن لومیر کاخ جشنواره همراه شد، گرچه برخی نیز در حین نمایش سالن را ترک کردند.