سینما و تئاتر

برای باخبر شدن از آخرین اخبار سینمای ایران و جهان، سرویس فرهنگ و هنر پرسون را دنبال کنید.

مهمترین اخبار

بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون ضمن تبریک گفتن روز سینما طی سخنانی گفت: «آدم‌های دهه چهل با فرهنگ غرب و ایران بسیار آشنا بودند. در آن زمان نمایشنامه داشتیم، اما نمایشنامه‌نویسی که در دنیا تئاتر مدرن ایران باشد، نداشتیم. ما نمایشنامه‌نویسی نداشتیم و نمایش‌هایی که بود، فاقد ساختار دراماتیک بودند.»
معاون سیما درباره‌ اینکه چرا عملا در خروجی آنتن خبری از بازگشت بِرندها و هنرمندان مطرح نیست؟ توضیح داد: خلق اثر هنری نیازمند مذاکره است و بازگشت بِرندها به تدریج اتفاق می‌افتد و طبیعی است که این پروسه زمان می‌برد.
سینا مهراد، هنرمند و بازیگر جوان سینما و تلویزیون، در پشت‌صحنه نمایش «نبرد رستم و سهراب» به رسم ادب و احترام بر دستان بازیگر پیشکسوت کشورمان، فرامرز قریبیان، بوسه می‌زند.
محمدحسین مهدویان تاکید کرد که تجربه‌ای که در این یکی دو سالن نمایش دهنده فیلم داشتیم، تجربه خوبی بود. امیدوارم پایان‌بندی فصل سوم زخم کاری را دوست داشته باشید و منتظر فصل چهارم بمانید.
وحید رهبانی بازیگر نقش محمد در سریال پرطرفدار گاندو در عکسی قدیمی کنار یکی از بازیگران مطرح خانم دیده شد و تغییرات چهره این بازیگر مورد توجه قرار گرفت.
پژمان بازغی در سخنانی از تدوین و رونمایی آیین نامه حقوق بازیگران کودک و نوجوان خبر داد و گفت: در بررسی اساسنامه متوجه شدیم که تناقض‌هایی برای بازیگران کودک وجود دارد و در یک آیین نامه اصلاحاتی را نسبت به آن وارد کردیم.

محمد قاضی معتقد است که قمار در جامعه امروز مسئله‌ای است که هر روز پر رنگ‌تر می‌شود و معضلی جدی است که فیلم سینمایی «کارزار» درباره آن به مخاطبش هشدار می‌دهد.
کمال تبریزی گفت: پیشنهادم به شخصی که می‌خواهد مدیریت سازمان سینمایی را بپذیرد این است که باید شرط کند که خودش تصمیم‌گیرنده باشد. یکی از مشکلات ما این است که مدیران و رئیسان یک حوزه و یک بخش خودشان تصمیم‌گیر نیستند، مدیر نباید تحت تأثیر فشارهای دیگر قرار بگیرد.

سازمان آگهی های پرسون