سینما و تئاتر

برای باخبر شدن از آخرین اخبار سینمای ایران و جهان، سرویس فرهنگ و هنر پرسون را دنبال کنید.

کارگردان نمایش «لاتاری» می‌گوید که این نمایش درباره پول و در واقع درباره بی‌پولی است؛ معضلی که جامعه امروز ما به شدت با آن دست به گریبان است.
در آخرین روزهای فصل بهار اگرچه جدول فروش سینماها باز هم تحت تاثیر کمدی‌ها قرار گرفته است اما احتمالاً اکران فیلم‌های غیرکمدی از چهره‌هایی همچون مهران مدیری که وعده نمایش آن داده شده، توازن بیشتری را در گیشه برقرار کند.

فروش سینمای ایران از نوزدهم تا بیست و پنجم خرداد ماه به بیش از ۴۶ میلیارد و ۴۸۲ میلیون تومان رسید؛ همچنین در این هفته ۸۷۴ هزار و ۱۶۵ نفر به تماشای فیلم‌های اکران شده نشستند.
هدی زین‌العابدین با انتشار پیامی در صفحه اختصاصی خود در اینستاگرام از هنرمندانی که زادروزش را تبریک گفته بودند تشکر کرده که یک پیام متفاوت زیر پست این بازیگر جوان و محبوب سینما حسابی سر و صدا به راه انداخته است.
کویینسی جونز، تهیه‌کنندگان جیمز باند و ریچارد کورتیس بریتانیایی از جمله چهره‌هایی هستند که اسکار افتخاری امسال را دریافت می‌کنند.
رئیس سازمان نظام روانشناسی کشور می‌گوید: اگر عوامل سریال «افعی تهران» در نوشتن قسمت‌های روانشناسی سناریو از سازمان نظام روانشناسی کمک می‌گرفتند، قطعا سریال این همه دچار اشکالات روانشناسی نمی‌شد.
امیر پروین‌حسینی تهیه‌کننده «خجالت نکش ۲» گفت که سود حاصل از فروش این فیلم برایش اهمیت دارد و تبلیغات منتشر شده با هدف تمسخر اصغر فرهادی و فیلم «جدایی نادر از سیمین» نبوده است.

به مناسبت سالروز تولد هنرمند؛

اکران «طعم گیلاس» کیارستمی در پاریس

در آستانه سالروز تولد زنده یاد عباس کیارستمی، بزرگداشتی برای این هنرمند در فرانسه برگزار می‌شود.
فراخوان بخش ملی چهل‌و سومین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر از سوی دبیرخانه این رویداد سینمایی منتشر شد بر اساس این فراخوان، نشان ویژه «شهید جمهور» برای بهترین فیلم با نگاه به دستاوردهای انقلاب اسلامی و پیشرفت‌های کشور اهدا می‌شود.
سخنگوی انجمن سینماداران کشور اعلام کرد سینماها به دلیل شهادت امام محمد باقر (ع) جمعه ۲۵ خرداد از صبح تا ساعت ۱۸ تعطیل هستند.