سینما و تئاتر

برای باخبر شدن از آخرین اخبار سینمای ایران و جهان، سرویس فرهنگ و هنر پرسون را دنبال کنید.

با نمایش فیلم سینمایی «شهر خاموش» در ایوان ربط؛

«شهر خاموش»  تصویری از ویرانگری قدرت زن است

ششمین رویداد اکرانِ ایوان، با نمایش فیلم سینمایی «شهر خاموش» به کارگردانی و نویسندگی احمد بهرامی، تهیه کنندگی رضا محقق و با بازی باران کوثری، علی باقری و بابک کریمی 12 اسفندماه ساعت 19 در ایوان ربط برگزار شد.
بر اساس تصمیم شورای صنفی نمایش، صاحبان فیلم‌های اکران نوروزی در صورت تمایل می‌توانند فیلم‌های خود را زودتر از موعد و از ۱۶ اسفند به نمایش بگذارند.
سیزدهمین جشنواره بین‌المللی پویانمایی تهران امروز صبح۱۳ اسفند با نمایش فیلم‌های بخش مسابقه ایران و بین‌الملل و همچنین برگزاری کارگاه شخصیت‌سازی با تکنیک کچه در مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آغاز شد.
هرچه به موعد مراسم اسکار (۲۰ اسفند) نزدیک‌تر می‌شویم، حدس‌های سینمادوستان بیشتر حول این است که کدام فیلم لایق دریافت اسکار بهترین فیلم است. اما در تاریخ اسکار فیلم‌هایی بوده‌اند که برخلاف اغلب حدس‌ها و پیش‌بینی‌ها برنده این جایزه شده‌اند. این فیلم‌ها چه فیلم‌هایی بوده‌اند؟
در حالی که بسیاری از همین حالا فیلم «اوپنهایمر» را برنده جایزه اسکار بهترین فیلم می‌دانند، چند عضو آکادمی اسکار از احتمال بروز یک شگفتی در مراسم اعطای جوایز خبر می‌دهند.
بازگشایی سامانه ثبت طرح مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی، تمدید اکران آنلاین «قطع فوری» و ....از جمله خبرهای دریافتی سینما و تئاتر است.
سینمای ایران در سال جاری به آماری در زمینه جذب مخاطب دست یافته که طی ۲۳ سال اخیر به دست نیاورده بود، تا امروز بیش از ۲۷ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر به سینما رفتند که این آمار از ابتدای دهه ۸۰ تا به امروز محقق نشده بود.
اداره کل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با انتشار کردن اطلاعیه ای از هنرمندان تئاتر کشور برای حضور در گردهمایی ویژه ای به مناسبت برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری دعوت به عمل آورد.
روابط عمومی سریال «سلمان فارسی» اعلام کرد در حادثه تلخ لوکیشن سلمان فارسی، دو هنرور جان خود را از دست دادند و ۴ نفر مصدوم شدند.